طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در ۴۰ منطقه محروم کشور در حال اجراست

وی ادامه داد: محرومیت در شهرستان کوهرنگ بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است و این شهرستان می‌‍‌تواند یکی از نقاط هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است که یکی از مناطق اصلی گردشگری استان محسوب می‌شود.



منبع

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، وحید کمر روستا روز چهارشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برنامه‌های محرومیت‌زدایی بسیاری در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، سلامت و اشتغال دارد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان و جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است و این استان دارای ۴۲ شهر و ۹۷۵ روستای دارای سکنه است که از مجموع روستاها تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و بر اساس آخرین آمارهای موجود ۴۰ درصد جمعیت اُستان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: احداث چهار زمین چمن مصنوعی در شهرستان کوهرنگ که هزینه احداث هریک حدود یک میلیارد تومان است و یکی از آن‌ها در منطقه مرکزی کوهرنگ امسال افتتاح شد و سه زمین دیگر نیز در مناطق سمسامی، بازفت و خویه افتتاح خواهند شد، از جمله این طرح‌ها است.

وی یادآور شد: در ۲ سال گذشته افزون بر ۲ هزار نفر از اهالی شهرستان کوهرنگ از خدمات پزشکی و دندانپزشکی گروه‌های جهادی با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بهره‌مند شدند و حدود ۶ هزار بسته کمک معیشتی نیز بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

کمر روستا تصریح کرد: سال‌های گذشته گروه‌های جهادی به طور مستقل و یا با مشارکت و همراهی کمیته حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان کارهای خوبی در این منطقه انجام دادند که از آن جمله می‌توان به احداث راه برای روستای “چین” که آخرین روستای منطقه موگویی است اشاره کرد.

  انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت ۶ فروند کشتی در دریای خزر 

این مقام مسوول اظهار داشت: اختصاص یک میلیارد تومان تجهیزات به آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ از دیگر اقدامات این نهاد در حوزه آموزشی و فرهنگی در این شهرستان است و وسایل بازی برای پنج “پارک کودکان” با بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان تامین شده است که در صورت تامین زمین، بزودی مستقر خواهند شد.

کمر روستا اظهارداشت: علاوه بر این اقدامات، تاکنون چندین طرح محرومیت‌زدایی در قالب “طرح های مسئولیت اجتماعی” در شهرستان کوهرنگ توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اجرا شده و اجرای تعدادی دیگر از آن‌ها در دستور کار است.

مشاور رییس بنیاد مستضعفان خاطر نشان کرد: احداث جاده و مسجد برای روستای بیراهگان و اقدامات آموزشی و فرهنگی در این منطقه از دیگر نمونه کارهای انجام شده توسط گروه‌های جهادی در شهرستان کوهرنگ است و هم‌اکنون در این منطقه حافظ ۲۰ جز قرآن وجود دارد و در سال جاری ۳۰ نفر قبولی کنکور سراسری از میان دانش‌آموزان مورد حمایت نهادهای حمایتی، در این منطقه بودند.