قطار سمنان – مشهد راه‌اندازی شد/ فروش بلیت از امروز، حرکت از پنجشنبه

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق(۱) گفت: هم‌اکنون سهمیه‌بندی برای شهرهای استان سمنان در نظر گرفته نشده و شناور است.

جاده‌های استان سمنان به دلیل قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه میزبان ۲۰ میلیون مسافر عبوری است و توجه بیش از پیش و تقویت خطوط ریلی این استان علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌ها، سبب کاهش حادثه‌های رانندگی می‌شود.  



منبع

زادخور اظهار داشت: پس از چند ماه وقفه، دوباره قطار محلی سمنان – مشهد با درخواست مردم و پیگیری مسوولان و موافقت مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در ریل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، فرشاد زادخور روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: حرکت قطار محلی سمنان – دامغان  – شاهرود به مقصد مشهد مقدس از روز پنجشنبه ۲۸ مهر آغاز می‌شود.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه تردد قطار مسافربری محلی سمنان – مشهد مدتی متوقف شده بود، افزود: حرکت قطار محلی استان سمنان ساعت ۱۰:۳۵ صبح از ایستگاه سمنان آغاز می‌شود و ساعت ۱۲:۰۵ در ایستگاه دامغان و ساعت ۱۳:۱۰ در ایستگاه شاهرود توقف دارد.

روزانه بیش از ۹۰ رام قطار مسافری و ۲۰ رام قطار باری در این مسیر  تردد دارد.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

  وزیر راه و شهرسازی: واگذاری زمین به مردم برای ایجاد خانه‌های یک طبقه در دستور کار است
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، محدوده استحفاظی اداره کل راه آهن شمال‌شرق (۱) از ایستگاه گرمسار تا ایستگاه نقاب به طول ۵۴۰ کیلومتر و به صورت دوخطه است که ۵۸ درصد از مسیر پر تردد تهران – مشهد را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه حرکت این قطار همه روزه انجام می‌شود، ادامه داد: مسافران برای تهیه بلیت این قطار محلی از ساعت ۹ صبح امروز (دوشنبه) به باجه‌های فروش بلیت قطار و یا تارنمای فروش بلیط راه آهن (رجا) مراجعه کنند.

وی ساعت ورود این قطار به مشهد مقدس را ۱۸:۳۰ اعلام کرد، ادامه داد: بازگشت قطار از مشهد ساعت ۲۳:۴۰ آغاز و ساعت ۵:۱۵ وارد ایستگاه شاهرود، ساعت ۶:۱۰ ایستگاه دامغان و ساعت ۷:۳۵ وارد ایستگاه سمنان می‌شود.