قطع موقت سامانه مشاغل خانگی به دلیل به‌روزرسانی

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402100805148/%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%BA%D9%84-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8Cقطع موقت سامانه مشاغل خانگی به دلیل به‌روزرسانی

حامد ویس کرمی – سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون نیز به سهم ۳۵ درصدی دولت سیزدهم از صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اشاره کرد و گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک توسعه تعاون به‌ عنوان بازوی مالی بخش تعاون و موتور محرک توسعه تعاونی‌ها نیازمند افزایش سرمایه هستند تا بتوانند حمایت‌های بیشتری از تعاونگران داشته باشند.

پیشنهاد واگذاری توزیع کالابرگ به تعاونی‌های مصرف از سوی رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار مطرح شد. محسن باقری با طرح این پرسش که اگر کالابرگ از طریق فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای توزیع می‌شود چرا تعاونی‌های مصرف و کارگری در این زمینه فعال نمی‌شوند؟گفت: انتظار این است که در کنار فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، توزیع کالابرگ الکترونیک به جهت رفاه حال خانوارهای کارگری به تعاونی‌های مصرف وگذار شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران هم از وجود ۳۰۰ هزار نفر کارجو در سطح استان تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر کشور دچار تغییرات ماهوی شده و سهم عمده‌ای از بازار کار به سمت و سوی تحولات جدید رفته است، به نحوی که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سطح استان تهران جویای کار هستند ولی از سوی دیگر بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی بدون متقاضی وجود دارد که یکی از چالش‌ها و تغییرات جدید حوزه بازار کار برای بنگاه‌ها و مراکز اشتغال و کارآفرینی به شمار می رود.

مهم‌ترین عناوین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری به پیشنهاد واگذاری توزیع کالابرگ‌ به تعاونی‌های مصرف و کارگری، افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، قطع موقت سامانه مشاغل خانگی و اجرایی شدن مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی امسال اختصاص داشت.

  گام نخست نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به پیشرفت ۱۵ درصدی رسید

به گزارش ایسنا، این هفته دبیرخانه ستاد  ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در اطلاعیه ای از قطعی موقت سامانه مشاغل خانگی به دلیل بروزرسانی سامانه خبر داد.

به گفته این مقام کارگری اگر مبلغ یارانه کالابرگ الکترونیکی به تعاونی‌های کارگری و تعاونی‌های مصرف واگذار شود هم سرمایه کارگران به گردش در می‌آید و هم از محل سرمایه کارگران تعاونی ایجاد می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه تا اطلاع ثانوی مجوزهای صادره از درگاه ملی مجوزها دنبال می شود و چنانچه برای متقاضی پیامک ارسال نشود امکان پیگیری جهت ارائه تسهیلات وجود ندارد.

افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون خبر دیگری بود که از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد. به گفته سید صولت مرتضوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مجموعه‌ای چابک و حامی مردمی است و افزایش سرمایه این صندوق در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد.

معاون روابط کار وزارت کار هم این هفته از اجرایی‌ شدن قانون «مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی شماره ۱۵۵» از ۱۸ بهمن‌ماه امسال خبر داد.
آنطور که رعیتی فرد گفته یکی از حقوق بنیادی نیروی کار، داشتن محیط کار سالم و ایمن است و  و با اجرای مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، فضای سالمی برای محیط و نیروی کار فراهم شده و به سمت کاهش بیماری های شغلی گام برداشته می شود.