مرکز امنیت دریایی مشترک ایران، عمان و پاکستان تشکیل می‌شود

وی از افتتاح مرکز امنیت دریایی مشترک بین ایران، عمان و پاکستان خبر داد که طی آن ارتباط با همه مراکز امنیت دریایی در سطح جهانی محقق خواهد شد و گفت: تمرکز ما اقیانوس هند است.

دریادار ایرانی افزود: به زودی در چابهار میزبان اجلاس مهمی هستیم و همینطور افتخار داریم که جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی نیروی دریایی، ریاست دو کمیته را در این اجلاس بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، دریادار «شهرام ایرانی» روز دوشنبه در مراسم روز جهانی دریانوردی در سازمان بنادر و دریانوردی  افزود: سه ناوشکن تمام ایرانی به صورت همزمان در پهنه های اقیانوسی در حال اجرای ماموریت حفظ امنیت هستند.

وی گفت: بخش امنیت دریا به عهده ما است و امروز با افتخار می گوییم پنج ناوگان رزمی در عمق دریا مشغول ماموریت هستند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت رونق سواحل افرود: سواحل جاسک در فقر کامل در حوزه دریا به سر می برد و بندر راهبردی جاسک باید مورد تمرکز ویژه قرار گیرد و سواحل از محرومیت خارج شوند.

دریادار ایرانی با اشاره به روز جهانی دریانوردی ادامه داد: هم در شمال هم در جنوب محصور در حوزه آبی هستیم و نباید فقط در یک روز، روز دریاییان گرامی داشته شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز هم چنین موضوع پساپس کرانه جایگاه ویژه ای پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دریا استفاده کامل کنیم و حتی بتوانیم در حوزه معیشت و غذا با استفاده از اقتصاد دریامحور تحولی ایجاد کنیم.

  متوسط تاخیر پرواز ایرلاین‌ها به ۹۵ دقیقه رسید



منبع