معماری آنلاین پایگاه تخصصی معماری، شهرسازی و آمایش سرزمین | road-housing

یافته‌ها نشان می‌دهد عوامل شکل‌دهنده به ریخت شهری به‌صورت الگویی ماتریسی عمل می‌کنند و نحوه اثرگذاری آن‌ها مطابق با یک فرایند خطی نیست. اجزاء این ماتریس را سه ساحت کنشگران، عمل/تعامل و شرایط تشکیل می‌دهد که هرکدام شامل مجموعه‌ای از مقولات تأثیرگذار و دارای انواع و ابعاد مختص به خود است. همچنین عارضه موجود به‌صورت فرم مصنوع و فرم طبیعی در ورای تمام ساحت‌های برشمرده نقش عمده‌ای را در شکل‌گیری ریخت شهری ایفا کرده است. رشته مرمت و احیای بناها و بافت های تاریخی نیز یکی از شاخه های رشته مهندسی معماری است که به هدف رفع‌ورجوع کردن کمبودهای تاریخی، پیشرفت صنعت، بازسازی شهرها به وجود آمده است. به دلیل اهمیت و ضرورت بالای مطالعه، حفاظت، مرمت و احیای بناها، مهندسین و معمارانی که در زمینه‌های فنی، فرهنگی و هنری مهارت دارند لازم است مانند یک معمار و هنرمند تسلط کافی بر بعدهای تخصصی و مفاهیم امروزی حرفه‌ی خود داشته باشند.

تعریف معماری از دیدگاه نظریه پردازان و معروف ترین معماران

اختراع کارواش‌ها از موارد بسیار مهم بوده که انجام بسیاری از کارهای نظافتی را برای افراد راحت کرده است. شستشوی محوطه حیاط، ویلا، باغ، دوچرخه، خودرو، استخر، دیوار و نمای ساختمان و … عملکرد سشوار صنعتی همانند سشوار های معمولی مجله خبری ساختمان و آرایشی است که در منزل موجود می باشد اما با این تفاوت که قدرت گرمادهی و در … این که چگونه جوشکاری کنیم؟ نحوه کار با مینی اینورتر جوشکای به چه صورت است؟ قبل از استفاده از مینی اینورتر جوشکاری چه اقداماتی لازم …

  ۲ ساختمان پلیس راه در خوزستان به بهره‌برداری رسید

محاسبه روزهای بین دو تاریخ در اکسل – راهنمای سریع و کاربردی

برنامه‌ریزی سوسیالیستی در مورد جامعهِ متداولِ جمعی است که هم شامل نیاز به هم کنترل سیاسی است و هم کنترل اقتصادی؛ و به معنای خلاصی از جامعه طبقاتی و یک طبقه حاکمه بسیار کوچک است که در حال حاضر برایمان تصمیم‌گیری می‌کند. اخبار جدید از شورش رادیکال ساکنین شوشتر نو علیه کالبد آن، بهانه‌ای برای تحلیل پروژه از موضع ذی‌نفعان و ساکنین آن است؛ کاربرانی که همواره در تحلیل‌ها نادیده انگاشته شدند یا به دلیل عدم سپاس‌گذاری در برابر این اثر مورد طعن و کنایه بوده‌اند. نگارنده‌ی این جستار انتقادی از قضا در این پروژه زیسته و شرایط آن را به صورت ملموس تجربه کرده است. یک مدیر پروژه وظیفه ایجاد هماهنگی لازم در اجرای فعالیت‌ها به منظور رسیدن به هدف نهایی پروژه را برعهده دارد. این رشته دانگاهی عمر زیادی در کشور ما ندارد و می تواند از طراحی یک پارک تا اراضی مخدوش شده مثل دفن زباله را شامل شود.

  • این نقش می‌تواند شامل سفر و کنفرانس‌های بین‌المللی یا جلسات باشد.
  • پیروی از پیمون، هرگونه نگرانی معمار را درباره نااستواری یا نازیبایی ساختمان از میان می‌برد؛ چنانکه یک گلکار نه چندان چیره‌دست در روستایی دور افتاده می‌توانست با به‌کار بردن آن، پوشش گنبدی را به‌شکل معماری کار آزموده انجام دهد.
  • در کلی ترین تعریف شاید معماری را بتوان خلق ممکن ها نامید.
  • در مورد خانه‌سازی مسئله، ساخت خانه‌های انبوه، ارزان و باکیفیت بود.
  • معماران موظف به حفظ سلامت، رفاه و ایمنی ساکنان ساختمان هستند، بنابراین داشتن دانش ساخت و ساز توسط معمار کاملاً ضروری است.
  آغاز شمارش معکوس برای بهره‌برداری از پایانه مرزی موقت آستارا
بحران انرژی یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های امروز جهان بوده که بخش عمده‌ای از مصرف انرژی در ساختمان‌ها است. هدف این پژوهش دستیابی به راهکاری است که بتوان همزمان با استفاده از تهویه طبیعی و جریان هوا از محیط به درون بنا، از ورود آلودگی صوتی همراه هوا جلوگیری نمود. برای این منظور در ابتدا سامانه‌های ایستای تهویه طبیعی مورد بررسی قرار گرفت و نقاط ضعف آن‌ها با توجه به شرایط شهرنشینی امروزی بررسی شد. سپس سامانه‌های ایستا و پویای کنترل صوت بررسی و از ادغام این سامانه‌ها و با الهام از سامانه عملکردی مکانیکی صداخفه‌کن اسلحه‌ها، نمونه‌ای از یک بازشو طراحی و سپس از طریق شبیه‌سازی با استفاده از نرم‌افزارهای حرارتی و CFD مورد آزمایش قرار گرفت.

پس از تائید روایی و پایایی ابزار پژوهش، خبرگان در پرسشنامه‌های بسته و طیف 5 درجه‌ای لیکرت به امتیازدهی شاخص‌ها پرداختند و داده‌ها با تکنیک تاپسیس مورد تحلیل قرار گرفتند. معماری به‌عنوان یک میانجی در ظرف رسانه‌ای خود انتقال‌دهنده ایده‌ها و پیام‌ها به آیندگان است و کیفیت رسانه‌ای آن باعث باز زایش‌های گوناگون فضایی در بسترهای ذهنی طیف‌های مخاطبان می‌شود. مدارس، یکی از مهمترین بناهای ادوار تاریخ هنر و معماری ایران محسوب می‌‌‌شوند. جغرافیای تاریخی، در کنار عواملی همچون شیوه‌‌‌های ساخت و دستاوردهای معماری ادوار مختلف، یکی از مولفه‌‌‌های مهم ابنیه تاریخی است که توجه به آن برای شناسایی هویت معماری آن‌‌‌ها لازم است. اما در پژوهش‌‌‌های تاریخ معماری ایران کمتر به این رویکرد توجه شده است. هدف این مقاله گونه‌‌‌شناسی مدارسی است که در دو حوزه جغرافیای تاریخی خراسان و اصفهان قرار گرفته‌‌‌اند.

  تشکیل مرکز داوری در اتحادیه‌های تعاونی، خلاف قانون است

http://arianarchitects.ir