معماری چیست؟ تفاوت رشته معماری و عمران مکتب‌خونه مکتوب | road-housing

در ساده‌ترین کارهای تاسیساتی که در طول روز با آن‌ها سروکار داریم ابزارالات دستی … وجود فضای سبز، درخت، گل و گیاه از ملزومات محیط زندگی انسان‌ها است که باعث ایجاد آرامش و زیبایی در محیط می‌شود. مترهای دستی ابزاری کوچک و ساده اما مهم و پرکاربرد هستند که انواع مختلفی دارند. سیم چین یکی از ابزارآلات دستی است که بیشتر در برق‌کاری و امور الکتریکی کاربرد دارد. بکس بادی یا آچار بادی جهت باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره‌ها کاربرد دارد.

خودبسندگی بومی در ساخت‌و‌ساز، ارمغان تحریم و کرونا

به این منظور در پنج بیمارستان واقع در شهر تهران 482 پرسشنامه از بیماران و همراهان بیمار، جمع‌آوری شد. اندازه‌گیری متغیرهای محیطی مانند دمای هوای خشک، رطوبت نسبی، شدت روشنایی، تراز شدت صوت، غلظت ذرات معلق، در فضای اتاق استراحت بیمار، به صورت همزمان با تکمیل پرسشنامه توسط کاربران مطابق با پروتکل های مشخص، توسط پژوهشگر انجام می‌شود. بر اساس نتایج، بیشترین مطابقت با استاندارد مجله خبری ساختمان در کیفیت هوای داخلی و کمترین در کیفیت صوتی بر اساس استاندارد سازمان جهانی بهداشت مشاهده شده است. نتایج نشان داده‌اند که همبستگی قابل توجهی بین دو شاخص حرارتی و نوری با کیفیت محیط داخلی به ترتیب به میزان 0/59 و 0/42 وجود دارد. این در حالی است که دو شاخص صوتی و کیفیت هوای داخل، باوجود میزان همبستگی بالا با کیفیت محیط داخلی (به ترتیب 0/62 و 0/67)، منبع داخلی دارند.

رنگ در معماری[ویرایش]

شرایطی را تصور کنید که لازم است پیچی را باز کنید یا ببندید ولی پیچ گوشتی در دسترستان نیست، در چنین شرایطی تنها کاری که … ابزار چندکاره یا همه کاره، همانطور که از نامشان پیداست ابزارهایی با دو یا چند کاربرد مجزا هستند که علاوه بر داشتن عملکرد چند محصول، … خرید خانه یک نقطه عطف هیجان‌انگیز است، اما بعد از اینکه خانه را خریداری و به آن اسباب‌کشی کردید، شما مسئول حفظ و نگهداری از … خرید ابزارآلات دست دوم در دنیای امروز بیش از پیش افزایش یافته است.

  • معماری داخلی همانندطراحی داخلی بر فضاهای داخلی استوار است و از سمتی شبیه معماری با اجزا و عناصر سازنده ساختمان و بنا سرو کار دارد.
  • با ارزان‌تر شدن هزینه و کاهش مدت زمان ساخت، امکان ساخت خانه‌های بیش‌تر فراهم می‌آمد.
  • معماری یک زبان است؛ طرح جدید باید از یک سری قواعد پیروی کند تا با سازه های موجود هماهنگ شود.
  • انواع معماری در یک دسته بندی کلی وساده به معماری داخلی، اسلامی، دولتی، تفریحی، رفاهی، آموزشی، تجاری و صنعتی تقسیم بندی می‌شود که با توجه به گستردگی این مبحث موضوع انواع معماری را در مقاله‌ای دیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.
  • هدف این پژوهش بررسی نحوه‌ی شکل‌گیری و کارکرد فنون بلاغی در تولید و انتقال معنا و نیز رمزگشایی و بازتولید آن در معماری پست‌مدرن است.
  ۱۰ درصد تعاونی های فعال کشور تعاونی‌های زنان هستند

مفتول بر ابزاری است که برای بریدن زنجیر، پیچ و مهره، انواع توری و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ابزار آلات برشی می‌توان به سنگ ‌های برش و سایش اشاره کرد؛ که یکی از پر استفاده ترین وسایل در میان آن‌ها مینی … شیشه متریالی است كه هر روز در زندگی با آن مواجهیم از خانه تا محیط کار و از فضاهای داخلی تا فضاهای خارجی. افراد هنگام خرید ابزار، عوامل مختلفی ازجمله قیمت محصول را جزء پارامترهای مهم خود برای انتخاب وسیله مناسب فعالیتشان قرار می‌دهند. شیشه یکی از متریال هایی است که در ساختمان سازی کاربرد دارد. از شیشه برای زیباسازی فضای خارجی ساختمان و محیط، تزیینات و دکوراسیون، حفاظت …

معرفی رشته مهندسی معماری

معماران ایرانی ساخت‌مایه یا مصالح مورد نیاز خود را از نزدیک‌ترین مکان به‌دست می‌آوردند؛ به‌گونه‌ای که نیازمند به مصالح جاهای دیگر نباشد و به اصطلاح «خودبسنده» باشد. به این ترتیب کار ساخت با شتاب بیشتری انجام می‌شد و ساختمان با طبیعت پیرامون خود «سازگار» بود. معماری قاجار باعث شد اصول معماری‌های سنتی ایرانی برتری یابد و در همین دوره فضا برای خلاقیت و نوآوری معماران ایجاد و تغییرات مثبت و مدرن در معماری ایران به وجود آمد. ارائه تصویری از معماری و شهرسازی معاصر ایران، ارزشیابی و اهمیت میزان کیفی، افزایش نقش اجتماعی کارفرمایان و سازندگان و …

http://arianarchitects.ir