معماری چیست و معمار کیست؟تعریف معماری از دیدگاه معماران بزرگ جهان | road-housing

یک معمار ‌مدرنبه دنبال طرحی است که در دنیا تک باشد و بتواند ادعا کند که اولین کسی است که تا به حال چنین ایده‌ای به ذهنش خطور کرده است. در بسیاری از موارد، ساخته شدن چنین بناهایی به محیط زیست اطراف آسیب می‌رساند. پس از کثرت‌گرایی، توجه به مسائل اقلیمی و محیط زیستی مطرح است.

سبک نئوکلاسیک

از تاسیس دفتر طراحی معماری شخصی گرفته تا مشاور ساخت و ساز. طراحی فضای داخل ساختمون ها یکی از مشاغل معماران جوان هست که به تازگی رواج پیدا کرده. البته نمیشه از طراحی نمای پروژه های مختلف، طراحی مناظر و بخش های عمومی شهر هم گذشت. همچنین لازمه طرح های جدیدی برای معماری شهری با توجه به نیازهای جامعه امروزی داده بشه.

http://arianarchitects.ir

مسکن به عنوان یکی از شیوه‎های سکونت می‎بایست نشانی از برقراری ارتباط میان انسان و محیط را داشته باشد. با بیان این مشکل هدف اصلی این پژوهش شناسایی الگوهای بومی تاثیرگذار در شکل‏گیری ‏فضاهای مسکونی در بافت کهن شهر اردبیل می‌‌‌باشد. در این پژوهش ابتدا با مجله خبری ساختمان نگاهی توصیفی- تحلیلی به توصیف متغیرها پرداخته شده، فراوانی و درصد هر متغیر متناسب با وضعیت یا حالات موجود به شکل جدول و نمودار ارائه شده است. در مرحله دوم برای بررسی رابطه بین متغیرها از آزمون آماری کای اسکوئر و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.

انقلاب اکتبر: تغییر مسیر دوباره‌ی بشر پس از انقلاب نوسنگی

به‌طور کلی و بر اساس تفکر شرقی، در سرزمین‌های اسلامی جوهر فضا در باطن متجلی می‌شود و حیاط درونی، به وجود آورنده این اصل است. معماری داخلی دانشی است که در آن فضاهای مختلف داخل ساختمان‌ها بر طبق استانداردها و ضوابط مربوطه، طراحی می‌شوند. افرادی که در رشته‌ی معماری داخلی فارغ‌التحصیل می‌شوند در فضاهای مردمی مثل فروشگاه‌ها، هتل‌ها، منازل، بیمارستان، فرودگاه، مسجد و غیره حتی بناهایی با سازه‌های سبک، با بینشی منظم، صرفه‌جویی در فضا و با دیدی اقتصادی به طراحی می‌پردازند.

  • با برنامه‌دهی فضا با توجه به عمل‌کرد می‌شد بهینه‌ترین اندازهٔ لازم برای هر اتاق را به دست آورد و بنابر آن خانه‌هایی حداقلی ساخت.
  • نور افکن دستی باید قابلیت حمل و میزان نوردهی مناسب داشته باشد.
  • مقدمه الکتروموتور که با نام موتور الکتریکی نیز شناخته شده است، نوعی ماشین الکتریکی می‌باشد که قابلیت تبدیل الکتریسیته به حرکت یا چرخش را دارد.
  احیای ۵۴۰۰ بنگاه راکد؛ سیاست موفق دولت سیزدهم
اصطلاح “معماری” همچنین برای حرفه‌ی ارائه خدمات معماری استفاده می‌شود. امروزه وسعت دانش معماری به اندازه ای زیاد گشته است که خود به زیر شاخه های مختلفی مانند معماری منظر، معماری اسلامی، تاریخ معماری، معماری داخلی و غیره تقسیم شده است. متخصصانی که قبل از اواخر قرن نوزدهم مشغول طراحی و نظارت بر پروژه‌های ساختمانی بودند، لزوماً در یک برنامه دانشگاهی و در رشته معماری جداگانه آموزش نمی‌دیدند. درعوض، آنها اغلب توسط معماران قدیمی تر و فعال آموزش می‌دیدند. قبل از دوران مدرن، هیچ تمایزی بین معماران، مهندسان و اغلب هنرمندان وجود نداشت[نیازمند منبع] و عنوان مورد استفاده بسته به موقعیت جغرافیایی متغیر بود.

تاریخ معماری[ویرایش]