مواد به کار رفته در کاغذ چیست؟ علل استفاده از آن ها جهان شیمی فیزیک | سایت جام جم انلاین

در روش شیمیایی از دو ماده هیدروکسید سدیم و کربنات سدیم استفاده می‌شود. برای این کار ماشین‌های مخصوصی وجود دارد که بعد از قطع درختان، پوست آن‌ها را کنده و به یک سری قطعات تبدیل می‌کنند. به همین دلیل، برای استحکام بالای جعبه‌های بسته‌بندی، از چوب‌های نرم استفاده می‌شود.

  • یعنی با فیلمی سروکار دارد که ۸۰ میکرون برای چاپ و تحریر و یا ۲۰۰ تا ۳۰۰ میکرون برای کاغذهای بسته بندی نیاز است و از این روی تولید آن دقت بالایی را می طلبد اما در ایران تکنولوژی مورد استفاده در این حوزه بسیار پیش پا افتاده است.
  • شاید برایتان جالب باشد بدانید که مراحل ساخت کاغذ که مصارف مختلفی دارد، چگونه است.
  • الیاف را می‌توان با روش‌های مکانیکی یا با محلول لیگنین از طریق مواد شیمیایی گوناگون جدا کرد درنتیجه الیاف خمیرکاغذ تشکیل‌شده به هم چسبانده می‌شوند تا در صورت استفاده از مواد افزودنی مناسب تشکیل کاغذ را دهند.
  • جوهرها و لکه‌های روی خمیر با سفید کردن پاک می‌شوند تا کاغذ سفید و روشن بعنوان محصول نهایی ایجاد شود.
  • متاسفانه عدم ارتباط بین متخصصان دانشگاهی با تولید کنندگانی که در کارخانه ها مستقر هستند باعث می شود دانش در کارخانه های پیاده سازی نشود و بدین ترتیب ما نمی توانیم افزایش کیفیت را در تولیدات مختلف شاهد باشیم.
  • اما مقدار الیافی که از این روش به دست می آید کمتر از روش مکانیکی خواهد بود.

البته کاغذهای امروزی را که ارزان و در دسترس هستند، به لطف کشورهای اروپایی و دستگاه‌های آن‌ها رواج یافتند. در این مقاله از کاغذ پاپیروس کاوه، مراحل تولید کاغذ در کارخانه‌های بزرگ را بررسی می‌کنیم. در کل فرایند ساخت کاغذ را در 7 مرحله زیر می‌توانیم خلاصه کنیم. نوع کاغذی که می‌توان تولید کرد به الیاف چوب و سایر مواد خام یا بازیافتی مورد استفاده و همچنین روش خمیرسازی بستگی دارد. خمیر نیمه شیمیایی از مواد شیمیایی برای نرم کردن لیگنین و سایش مکانیکی در پالایشگاه‌ها استفاده می‌کند. بسیاری از آسیاب‌ها به دلایل مختلف دیگر خمیر خود را ایجاد نمی‌کنند.

  طبق برنامه ششم توسعه ۱۶۰۰ کیلومتر راه آهن ساختیم

2- برای رنگ‌زدایی از ماده‌های شیمیایی هیپوکلریت سدیم، دی اکسید کلر، پراکسید هیدروژن و اوزون استفاده می‌شود. برای انجام این فرآیند، ورقه‌ها در داخل یک ظرف بزرگ پرفشار(digester) نگهداری شده و تحت تاثیر دمای زیاد و اعمال چندین فناوری شیمیایی روی آن‌ها، مواد استخراجی از الیاف جدا می‌شوند. هدف از شستشوی خمیر، جدا کردن لیگتین، فیبرهای کاغذی و کاهش رنگ خمیر است.

صفر تا 100 خط تولید آب معدنی و آبمیوه

صنعت بسته بندی بزرگ ترین بخش مصرف کننده محصولات صنعت کاغذ و مقوا در جهان است که بیش از 52 درصد از تولید کاغذ و مقوا در جهان به عنوان کاغذ و مقوای بسته بندی استفاده می شوند. نشاسته به عنوان یک کربوهیدرات نامحلول در آب، مقاومت کاغذها را در حدود ۹۸ تا ۹۹ درصد افزایش جام جم انلاین می دهد. افزایش مقاومت کاغذهای خشک، نتیجه افزایش پیوند هیدروژنی است که بین الیاف ایجاد می شود. الیافی که برای ساخت کاغذها استفاده می شود آنیونی است، به این دلیل به آن ها مولکول های نشاسته حاوی الیاف کاتیونی اضافه می شود تا این الیاف بتوانند روی کاغذ ماندگار شوند. پس برای این که رنگدانه ها و الیاف کاغذ، روی آن ها نگه داشته شوند، از نشاسته های کاتیونیک استفاده می کنند.

کارخانه کاغذ سازی کویرمقوا اردستان

مواد به کار رفته در کاغذ چیست؟ علل استفاده از آن ها جهان شیمی فیزیک | سایت جام جم انلاین

مزیت مهم دیگر این دستگاه، امکان چاپ برند و تبلیغات به صورت شکیل روی بسته بندی می باشد. دستگاه شیرینگ پک در انواع نیمه اتومات و تمام اتومات تولید می شود که هرکدام دارای انواع مختلفی می باشد. برای مشاهده انواع و قیمت دستگاه شیرینگ پک، می توانید به سایت ایرانو صنعت مراجعه نمایید. آهار زنی ماشینی در مورد کاغذ تحریر انجام می شود که نیاز به مقاومت در مقابل رطوبت دارد، این نوع آهار زنی در مرحله پالایش انجام می شود و چنین کاغذی را آهار خورده ماشینی ES ( Engine Sized) می نامند. این شرکت در بخش کارتن سازی، جعبه‌سازی و تولید کارتن‌های لمینیتی در کیفیت بالا شناخته شده است.

  ترافیک سنگین در آزادراه تهران-ساوه