نه دلایل عکس گل زینتی اتلاف وقت است

که این مسائل و مشکلات با توجه به بیشتر و بهتر قابل حل نیست و تربیت این گیاه مواظبت خاص خود را لازم دارد. از جابجایی لحظه به لحظه گلدان جدا خودداری شود.مهمترین نکته در نگهداری اینه که مکان مناسبی برای قرار دان گیاه با توجه به نیاز گیاه به نور و… نور کم و ضعیف باعث کم رنگ شدن برگها -رنگ پریدگی -کوچک شدن برگها -رشد لاغر و شلاقی برگها و در نهایت ریزش برگها می گردد.(آستانه تحمل اکثر گونه های زینتی به نور کم یا تاریکی ۵ تا۶ روز می باشد و بلافاصله آثار این نقصان در گیاه هویدا می گردد. درخت افرا قرمز در نواحی جنگلی و در خاک های گچی میروید و به خصوص در جنگل های شمال ایران فراوان و گونه هایی از آنها در باغ ها و پارک ها برای زینت کاشته میشوند. گل ارکیده از دسته گل های خاص و منحصر به فردی به شمار می رود که دارای گسترده ترین و متنوع ترین خانواده گل ها هستند، این گل داری رنگ ها و اشکال گوناگونی است که به دلیل زیبایی که دارد بیشتر افراد درصدد تکثیر گل ارکیده در منزل هستند، شما می توانید با کمک گرفتن از این مطلب به راحتی به به تکثیر این گل زیبا بپردازید. نکته: گیاه گل ارکیده اغلب به ندرت در کنار خود پاجوش های کوچکی به وجود می آورد به همین دلیل شما می توانید با استفاده از برداشتن برگواره هایی که روی کره قرار دارد آن گیاه را تحریک کنید بدین ترتیب بعد از گذشت چند هفته شاهد رویش گیاهی جدید در کنار ان خواهید شد. دلیل کمیاب بودن آن کندی در رشد و تمایل گیاه به تبدیل شدن به درختچه با گسترش به طرفین است که برای بونسایی داران مشکل آفرین است. تقذیبا نصف روز نیاز به نور ملایم آتاب دارد به همین دلیل اگر نور کمی به افرا قرمز برسدباعث تغییر رنگ در برگ های آن می شود.

  تاثیر توسعه مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری زنان

مهمترین و اصلی ترین دلیل سوختگی نوک برگ افرا آفتاب و گرما تند و خشن است بویژه در روزهای گرم تابستان ! میوهها فندقی دارای دو بال به شکل ۸ با زاویه بین دو بال که از ۴۵ درجه تا ۱۸۰ درجه متغیر می باشد و در تابستان میرسند. هنگام تغذیه از شروع رشد جوانه ها تا اواخر تابستان است. افرا همزمان از خشک شدن خاک و کم آبی و باتلاقی شدن خاک به علت مسدود بودن یا کار نکردن سوراخ زهکش در رنج است، آب فشانی مرتب هوایی را فراموش نکنید. آبیاری با آب معمولی که دارای املاح است خاک را به طرف قلیایی می کشاند. پیت ماس باشد تا بتواند آب را درون خود نگه دارد. با تهیه خاک مخصوص ارکیده و اضافه کردن کمی خاک کوکوپیت و پیت ماس و همچنین مقداری شن و ذغال چوب می تواند بهترین خاک برای کاشت گل ارکیده باشد. گل ارکیده خواهان مکانی همیشه مرطوب و همچنین گرم با تابش غیر مستقیم و ملایم نور خورشید می باشد، قرار دادن آن در مکانی که تا حدودی نور آن به وسیله پرده محدود شده است می تواند بهترین جا برای نگهداری از این گل باشد. همانطور که پیداست بی شک افرای قرمز هر جا که باشد یکی از زیباترین و چشم نوازترین منظره ها را به تصویر میکشاند. درخت افرا قرمز یا درختچه افرا مجنون یکی از زیباترین درخچه ها می باشد این درختچه بومی شرق اسیا و دارای ۳۰۰ گونه می باشد. پس بهتر است درختچه افرا در مکانی نگهداری شود که آفتاب ملایم فیلتر شده بر آن بیتابد. محیط ایده آل برای درختچه افرا قرمز معتدا و خنک است. برگهای ظریف و لطیف آن در برابر نور خورشید و یا بادهای شدید حساسیت دارند و چروکیده و بی آب می گردند اما در محافظت از آنها نباید از محیط های بسته و خفته و تاریک استفاده کرد بلکه نیمسایه کنار دیوار یا نرده موقعیت های مناسبی برای آنها است در غیر این صورت برگها و شاخه های شکننده و ظریف آن رو به ضعف و خشک شدن می روند.

  آغاز ساخت ۴۵۱ هزار واحد "جهش ملی مسکن" در شهرهای کوچک/ ۱۴۴ هزار واحد را تحویل داده‌ایم

همانطور که در بالا اشاره کردیم این گیاه باید در محیط مرطوب با آفتاب ملایم در نزدیک پنجره ی آفتابگیر نگهداری شود. شکل خاص شاخه ها مواظبت و جلوگیری از زخم شدن و شکستن آنها را طلب می نماید و هرس نیز باید مناسب با حال و هوای این گیاه باشد. شما می توانید در صورت نیاز برای تقویت گیاه خود هر ۲ هفته یکبار از کود های مایع استفاده کنید. تمام گونه های افرا خزان پذیر هستند. گیاه شناسی: گل ارکیده در نوع خود بیش از ۸۰۰ جنس و چیزی حدود ۱۷۵۰۰ گونه دارد که به صورت تک لپه ای علفی هستند، بیشترین رشد گل ارکیده در جنگل های مرطوب و مناطق گرمسیری است البته برخی از گونه های آن در مناطق سردسیر و کوهستانی هم قادر به رشد هستند، ساختار این گل به گونه است که ۷ قسمت را شامل می شود سه عدد گل برگ و سه عدد کاسبرگ و ۱ ستون که یکدیگر را به هم متصل می کند. به طوری که غالبا در تلاشند تا این گیاه زیبا را به گونه ای در کنار خود داشته باشند. در صورت دیدن خشکی حاشیه برگها حالت سوختگی به خود می گیرد، باد و سایه های تاریک هم برگهای گیاه را پژمرده می کند به طور کلی محافظت از باد، خشکی و تاریکی از قوانین مهم محل نگه داری این درخت زیبا است. برای کاشت آن باید بستر مناسبی را آماده کنید، نکته ای که در کاشت و پرورش گیاه ارکیده وجود دارد این است که این گیاه نمی تواند در خاک های معمولی رشد کند بلکه شما چه برای نگهداری و چه برای تکثیر گل ارکیده باید از خاک مخصوص ارکیده استفاده کنید. این درخت نور خورشید شدید را به راحتی تحمل می کند و نسبت به خشکی و عدم آبیاری به موقع حساس است.

  لزوم اعمال نظارت مهندسان ناظر بر پروژه‌های ساختمانی

تا زمانی که گیاه جوانه بزند آن را به طور مرتب آبیاری کنید. بذر اکثر افراها در پائیز میرسند قبل از کاشت اگر بذر به مدت یک هفته در آب غوطه ور باشد و هر روز آب آن عوض شود در جوانه زنی مؤثر خواهد بود بطور کلی بذر افراها را نباید گذاشت که خشک شوند و موقع کاشت در عمق یک سانتیمتری با پوشش نازک از ماسه و در محلی سایهدار کاشته میشود. شکل خاص گیاه و عادت در شاخه دهی یعنی خارج شدن تقریبی کلیه شاخه ها از یک نقطه معین از بقیه افراها که ساختمان خارجی مخروطی دارند جدا کرده است و خصوصاً اینکه برگهای سبز لطیف پنجهای آن به صورت کاملاً پرپشت در تاج درخت خودنمایی می کنند. برگ درخت افرا دارای تنوع رنگی زیبایی که از سبز تا قرمز می باشد. سعی کنید که آب آبیاری از آب باران باشد. مانند افراهای دیگر خاک اسیدی دوست دارد و در مناطقیکه آب ابیاری سنگین است مقداری خزه اسفاگنوم به خاک اضافه می گردد وگرنه خاک استانداردو مخلوط متعادل مواد غذیی با خاک آکاداما برای آن مناسب است. مخصوصا اگر بافت خاک شما رسی و سنگین باشد با این کار به تهویه و زهکشی آن کمک کنید. بعد از قرار دادن گیاه درون خاک باید آن را به مکانی با دمای ۲۰ الی ۳۰ درجه در روز و دمایی بین ۱۸ تا ۱۵ درجه در شب انتقال دهید. گیاه را تمام مدت ( از زمان کاشت تا تمام مراحل بعد از آن) در مکانی مرطوب و در سایه نگهدارید.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد گل زینتی اطلسی (https://golheaven.ir/ornamental-plants/) بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.