نیکزاد: ۲۰ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده در کشور در حال بازسازی است

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، ۱۲ مهر ۱۴۰۰ با وقوع زلزله در استان چهارمحال و بختیاری تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در شهرستان کوهرنگ، اردل و فارسان آسیب دید و در سیلاب تابستان امسال نیز با وقوع سیلاب خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و خانه‌های مسکونی این استان وارد شد.

نیکزاد ادامه داد: در مرحله دوم نیز یک هزار و ۵۰۲ واحد نیازمند بازسازی در استان شناسایی شد که تخریب و بازسازی این تعداد واحد نیز در سفر رییس‌جمهور به استان مصوب شد و پیش‌نویس مصوبه از سوی سازمان برنامه و بودجه تهیه شده و پس از اینکه در هیات دولت مطرح و مصوب شود اعتبار موردنیاز برای این موضوع تخصیص داده و روند بازسازی آغاز می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده استان چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در گام نخست ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفت که روند خوب پیش رفته است و این عملیات تا یک ماه آینده به طور کامل تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دیداری که از مناطق استان انجام گرفت مردم خواستار بازسازی واحدهای آسیب‌دیده خود بودند که این اطمینان را به مردم می‌دهیم که مرحله دوم تخریب و بازسازی واحدها هم بر اساس مصوبه دولت انجام می‌گیرد و مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، اکبر نیکزاد روز پنجشنبه در بازدید از روستای افسرآباد شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۱۰ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده نیاز به تعمیر دارد که این موضوع نیز در حال انجام است.

  سرمایه‌گذاری ۳۷۰۰ میلیارد ریالی کشتیرانی در بندر پارس عسلویه

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در ۱۷ نقطه کشور بر اثر سیل و زلزله آسیب دیده است که در همین راستا ستادهای بازسازی فعال شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازدید از مناطق روستایی آسیب دیده از سیل و زلزله چهارمحال و بختیاری و نظارت بر اجرای طرح‌های این نهاد به این استان سفر کرده است.



منبع