هدف‌گذاری برای تکمیل طرح‌های زیرساختی کریدوری

به گزارش ایسنا، توسعه کریدورهای ترانزیتی برای رسیدن به جایگاه مناسب کشور در حمل‌ونقل بین‌المللی از موضوعات مهم در سیاست‌های کلی حمل‌ونقل و قانون برنامه هفتم توسعه است.

وی افزود: پروژه‌های ریلی میانه- اردبیل و رشت- کاسپین و پروژه ناتمام راه‌آهن یزد -اقلید در سریع‌ترین زمان ممکن تقدیم مردم شریف خواهد شد.

از این رو مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- به‌تازگی در توییتر نوشت: ‏‏با تاکید رئیس جمهور در جلسه بررسی پروژه‌های اولویت‌دار حوزه ریلی در راستای تحقق ابتکار ‎ایران_راه، تکمیل طرح‌های زیرساختی کریدوری تسریع می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های کلان ریلی و ترانزیتی کشور، ضمن تصریح بر اهمیت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌های ریلی به منظور بالفعل کردن ظرفیت‌های ترانزیتی و ارتقای موقعیت جغرافیایی کشورمان در مسیر دالان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بر اهمیت «رعایت توأمان سرعت و کیفیت» در اجرای این طرح‌ها نیز تاکید کرد.

بذرپاش یک ماه بعد از آن نیز در نشست سه‌جانبه ایران- هند و روسیه که با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مقامات کشورهای مختلف در تهران برگزار شد،  گفت که اصول حاکم بر ابتکار ایران- راه که در پیوند عمیق با مفاهیم مرتبط با کریدور شمال-جنوب هستند.

خردادماه بود که مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی- با شرکت در نشست ویژه راهگذر بین قاره‌ای شمال- جنوب با حضور وزرای حمل و نقل و ترابری روسیه، جمهوری آذربایجان، هند، قزاقستان و بلاروس اظهار کرد: ایران، به عنوان سرزمین فرصت‌های ترانزیتی و لجستیکی، هم به‌عنوان راه و هم راه‌حل، برای پیوندهای امن، ایمن، سهل، سریع و مقرون به صرفه‌­ اقتصادی، سرزمینی برای رقابت سازنده و مشارکتِ بازیگران ذی‌نفع در عرصه ترانزیت و لجستیک نقش‌آفرینی خواهد کرد.

  کارگروه تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود

مقام معظم رهبری، فروردین‌ماه امسال چند اقدام کلیدی و زمینه‌ساز جهش اقتصادی «بهره‌گیری از موقعیت حساس و ممتاز جغرافیایی کشور برای حمل و نقل بین‌المللی به‌خصوص در مسیر شمال- جنوب» را خواستار شدند.

هدف‌گذاری برای تکمیل طرح‌های زیرساختی کریدوری

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402092517782/%D9%87%D8%AF%D9%81-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C

به گفته وزیر راه و شهرسازی، با هدف تحقق ابتکار ‎ایران – راه، تکمیل طرح‌های زیرساختی کریدوری تسریع می‌شود.

تسریع در تحقق ابتکار ‎ایران_راه، تکمیل طرح‌های زیرساختی کریدوری 

او آن زمان از واژه «ایران‌راه» استفاده کرد و گفت: در زبان فارسی، این ابتکار، ایران‌راه (IRAN-RAH) نامیده می‌شود؛ راه (RAH) در زبان فارسی، همزمان هم به‌معنای راه و هم راه‌حل است و تمامی کشورهای منطقه می‌توانند با استفاده از راه‌ها و ظرفیت‌های ایران، بخش عمده‌ای از مسائل ترانزیتی و لجستیک خود را حل کنند.