هواپیمایی آسمان: با نرخ ۶ میلیون تومانی پروازهای اربعین موافقیم

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، «ابوذر شیرودی» امروز در نشست خبری و در پاسخ به سوال مجله خبری راه و ساختمان در خصوص چرایی کاهش ناوگان فعال هواپیمایی آسمان از ۳۰ فروند در سال ۹۰، به ۷ فروند در سال‌های اخیر اظهار کرد: کاهش تعداد ناوگان ناشی از مشکل در تامین قطعات و موتور هواپیما است و در حال برنامه‌ریزی برای فعال کردن هواپیماهای زمین‌گیر هستیم.

وی خبر داد: ۲ تا ۳ هواپیما به صورت مستقیم پروازهای اربعین را پوشش خواهد داد و با افرایش پروازها به استان‌های غربی از جمله ایلام و کرمانشاه، به طور غیرمستقیم پروازهای اربعین را پشتیبانی خواهیم کرد.

کاپیتان شیرودی درباره چرایی تا خیرهای پروازی و نحوه مدیریت  پروازهای اربعین، بیان کرد: تاخیرها به دلیل حفظ شرایط ایمنی است و به طورکلی به دلیل ظرفیت پایین ناوگان عملیاتی کشور، گاهی گرفتن هواپیمای پشتیبان از سایر ایرلاین‌ها نیز ممکن نیست و تاخیر پروازها بیشتر می‌شود.

وی توضیح داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در یک سال اخیر ۲ فروند هواپیمای زمین‌گیر، فعال و اکنون در ناوگان هواپیمایی آسمان در حال سرویس‌دهی به مسافران است.

شیرودی توضیح داد: با فعال بودن ۷ فروند هواپیمای فعال امکان مشارکت آسمان در پروازهای اربعین وجود دارد.

وی در خصوص برنامه این هواپیمایی برای توسعه ناوگان نیز گفت: توسعه ناوگان را به برجام گره نزدیم. تفاهم‌نامه‌ای با بویینگ نیز که در دوره اول برجام منعقد شد، مشخص نیست که چه نتیجه‌ای خواهد داشت.



منبع

مدیرعامل هواپیمایی آسمان اضافه کرد: نرخ بلیت مسیر تهران – نجف و تهران – بغداد هواپیمایی آسمان برای ایام اربعین ۶ میلیون تومان است و با این نرخ‌گذاری کاملاً موافق هستیم.

  ۲۸ هزار واحد مسکن نهضت ملی بهمن ماه بهره‌برداری می‌شود