ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور از روز فردا/ بارش پراکنده باران در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی دریای خزر را از فردا تا روز یکشنبه هفته آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه فردا به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش باران در سواحل شمالی آغاز می‌شود، اظهار کرد: این پدیده با کاهش دما همراه خواهد بود؛ همچنین روز شنبه میزان بارش‌ها در مناطق شمال کشور تشدید خواهد شد و در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران خواهیم داشت.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه، با بیان اینکه امروز (پنجشنبه، ۲۸ مهرماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را شاهد خواهیم بود، گفت: در شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه برای تهران طی امروز و فردا غبار محلی پیش‌بینی شده است، گفت: پایتخت از فردا بعدازظهر شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهد بود و در روزهای شنبه و یکشنبه بارش باران در تهران به صورت پراکنده رخ می‌دهد؛ بیشینه دمای تهران امروز ۲۶ و فردا به ۲۸ درجه می‌رسد و کمینه دما در پایتخت اما به ۱۵ درجه خواهد رسید.



منبع

وی برای روز دوشنبه هفته آینده در برخی از مناطق غربی و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران را پیش‌بینی و بیان کرد: روز یکشنبه آینده در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید می‌تواند گردوخاک را به همراه داشته باشد.

  پایان طراحی جزییات مسیر ریلی شلمچه - بصره در هفته‌های آتی
وی از ورود سامانه بارشی به شمال غرب ایران از روز فردا خبر داد و افزود: استان‌های شمال غرب، نقاطی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین و البرز افزایش ابر، رگبار، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید را تجربه می‌کنند.

نقشینه از کاهش فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب از روز شنبه آینده خبر داد و اعلام کرد: این سامانه در سواحل دریای خزر، استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و سمنان به صورت بارش پراکنده تداوم می‌یابد و به تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.