۳۵ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور به کردستان به حوزه راه اختصاص می‌یابد

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، کیومرث حبیبی روز پنجشنبه در سفر به سقز و نشست با فرماندار، مدیران استانی و شهرستانی با اشاره به اینکه راه، اساس توسعه استان است، اظهار داشت: بر اساس برآورد جدید سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای قطعه‌های باقی مانده از پروژه کریدور شمال-جنوب لازم است.

فردین وکیلی ادامه داد: در این بین توجه به آموزش های مهارتی و کمک به ارتقاء و توسعه این آموزش ها در سطح جامعه می تواند راهگشای حل معضل بیکاری در سطح جامعه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان هم در این نشست اظهار داشت : امروز تربیت نیروهای کارآفرین و ماهر و گسترش آموزش‌های مهارتی سر لوحه اهداف نظام‌های آموزشی قرار دارد بنابراین بروز پدیده جهانی شدن در روند اقتصاد، افزایش رقابت‌های بین‌المللی و تحولات ناشی از توسعه و پراکندگی‌های جغرافیایی در بازار کار، اهمیت نیاز به استراتژی سیستم آموزش مبتنی بر مهارت را افزایش داده است.

وکیلی اضافه کرد: مقرر شده این اعتبار ظرف مدت ۲ سال برای تکمیل و تقدیم خدمت دیگر به مردم  شهرستان سقز تخصیص داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه شهرداری‌ها ضمن تعریف پروژه برای جذب تسهیلات از محل‌های مختلف از جمله ستاد بازآفرینی تلاش کنند، اضافه کرد: نبود مدیریت واحد شهری یکی از مشکلات است لذا  هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم امری ضروری است.

وی افزود: ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای دو منظوره شهرستان سقز در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۳۸ مترمربع در سال ۱۳۸۶ آغاز شد که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل، این پروژه در سال ۱۳۹۴ ساخت آن متوقف شد.

  تردد از محور چالوس و آزادراه تهران-شمال یکطرفه شد

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به زمانبر شدن ساخت سالن سقف بلند شهر صاحب و اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری و کمیته برنامه ریزی، خواستار عزم جدی ورزش و جوانان استان برای اتمام این طرح شد.

در این سفر، مدیران استانی متشکل از مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، مدیران کل ورزش و جوانان، فنی و حرفه ای، سرپرست حوزه نظارت طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان کردستان و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی استان معاون عمرانی استاندار را همراهی کردند.



منبعوی با اشاره به نیاز مردم به مسکن، عدم واگذاری زمین‌های مازاد ادارات برای ساخت مسکن را بی توجهی به منافع عمومی خواند و افزود: برای اتمام طرح‌های نیمه تمام ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بازدید از باند کندرو مسیر دسترسی به درمانگاه صاحب، بازدید از مسیر صاحب- یاپشخان و زمین گلخانه چاغرلو، نقاط حادثه خیز صاحب – سقز (دوربرگردان قیلسون، تقاطع جاده سرشیو و پل تقاطع کنارگذر)، بازدید از ساختمان فنی و حرفه ای شماره ۲، بازدید از بزرگراه سقز – بانه و پروژه های شهری و مسکن ملی، عقب نشینی ادارات دولتی جهت تعریض معابر، جابجایی خط انتقال آب شرب محله کریم آباد و شهرک نیروی انتظامی در خیابان ملا عبدالله محمدی، بازدید از محوطه سایت اداری، بازدید از ساختمان فرمانداری و برگزاری شورای مسکن و تعیین تکلیف تعاونی های مسکن از جمله برنامه های دومین سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به سقز بود.

او همچنین خواستار تعیین تکلیف ساختمان نیمه کار فنی و حرفه‌ای، ورود دومین پیمانکار بومی برای ساخت مسکن ملی، واگذاری زمین های مازاد ادارات برای ساخت مسکن ملی، رفع مشکل سایت اداری، آسفالت ۲.۵ کیلومتر بزرگراه سقز- بانه، رفع مشکلات حریم امنیتی تعاونی های مسکن و بلوار ۴۵ متری و اجرای پروژه های ستادبازآفرینی در درچند روستای این شهرستان شد.

  تجهیز مبادی بنادر استان بوشهر به شکل ویژه پیگیری می‌شود

جعفر توان ادامه داد: آسفالت مسیر روستای «مازوجدار» به همت شستا و آسفالت مسیر صاحب – یاپشخان به همت ایمیدرو انجام خواهد شد.

مشکل گاز رسانی به روستاهای بخش سرشیو از جمله میگ و سیانزار در محور شیپانجو، مشکلات شهرداری با ادارات از جمله راه و شهرسازی در بحث قدر الاسهم شهرداری در مسکن های مهر و زمین های در اختیار ادارات و مدارس، تداخل حریم و بستر، آغاز به کار پیاده راه در سقز از محل اعتبارات شهرداری و ستاد بازآفرینی، تامین زمین برای اقدام مسکن ملی و تسریع در انتخاب پیمانکار از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

فرماندار شهرستان سقز هم در این نشست یکی از مشکلات شهرستان را عدم اجرای طرح هادی در بیشتر روستاها خواند و اظهار داشت: بنیاد مسکن استان باید اعتبارات لازم برای این موضوع را اختصاص دهد و برای جذب اعتبارات ملی و اختصاص قیر، تلاش کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان ادامه داد: در سفر اخیر رییس جمهوری به استان فرهنگی کردستان و در راستای تکمیل و راه اندازی این پروژه اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز بابت تجهیز این مرکز آموزشی تخصیص داده شده است.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای سقز

۳۵ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور به کردستان به حوزه راه اختصاص می‌یابد

وی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در این شهرستان اضافه کرد: بهره‌برداری از گلخانه ۷۰ هکتاری چاغرلو، باعث اشتغالزایی مستقیم ۸۴۰ نفر و غیر مستقیم ۷۰۰ نفر می شود که امیدواریم تدابیر و گشایش لازم برای آغاز به کار این طرح عظیم اقتصادی در کمیسیون هوای پاک صورت پذیرد.

  انتخابات ملت و نظام را در مقابله‌ با چالش‌های گوناگون جهانی مستحکم‌تر می‌کند

لزوم واگذاری زمین های مازاد ادارات برای ساخت مسکن ملی در سقز