پایش بیش از ۵۰ ساختمان در خوزستان از ابتدای امسال

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه در سال گذشته اقدامات و مصوبات سخت‌گیرانه‌ای برای ساخت و ساز وضع شده است و اجرای این قوانین باعث شده تا احتمال خطرآفرینی ساختمان‌ها به حداقل برسند و در صورتی که سازندگان مسکن این قوانین را به طور کامل رعایت کنند شاهد تکرار حوادث دلخراشی همچون متروپل در آینده نخواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402082216195/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B5%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84پایش بیش از ۵۰ ساختمان در خوزستان از ابتدای امسال

محمد خانچی در جلسه کارگروه پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل کارگروه پایش ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل، شناسایی و ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه در برابر حوادثی چون آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و با شناسایی هر مورد ناایمن، بدون اغماض از طریق مجاری قانونی و حقوقی مالک را به انجام اقدامات اصلاحی جهت تامین پایداری و ایمنی بنا مکلف کرده‌ایم.

وی افزود: معتقدیم رعایت آیین‌نامه ساخت و ساز، مانع از ایجاد خطرات و بحران‌های احتمالی است. ساختمان‌هایی که فاقد پایان کار هستند، از نظر ایمنی در وضعیت نامشخصی به سر می‌برند و ممکن است در زمان وقوع خطراتی همچون زلزله و آتش‌سوزی برای ساکنین مخاطرات جدی جانی و مالی در پی داشته باشد و ضرورت دارد مردم از خریداری واحدهای مسکونی، تجاری و اداری در مجتمع‌های بلند مرتبه که فاقد گواهی پایان کار هستند خودداری کنند.

خانچی با اشاره به عملکرد کمیته فنی کارگروه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۵ جلسه کمیته ایمنی با حضور اعضای آن تشکیل و در این راستا، ۱۸ مصوبه و پیگیری توسط این کمیته انجام شده است.

  نقش آزادراه تبریز- مرند- بازرگان در تسهیل مبادلات تجاری کشور

ایسنا/خوزستان معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از بازدید و پایش بیش از ۵۰ ساختمان مهم و بلندمرتبه استان از ابتدای امسال خبرداد.

وی افزود: در راستای انجام این طرح، بازدیدهای کمیته فنی مشترک با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مسئول انجام می‌شود و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه استان مورد بازدید و پایش قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، خانچی ادامه داد: در صورت بروز حادثه تنها ساختمان نا ایمن نیست که ممکن است خطرناک باشد بلکه ساختمان‌های کناری نیز دچار آسیب می‌شوند و از این جهت در زمان ساخت و ساز باید تا آنجایی که می‌شود به امنیت ساختمان دقت شود.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: ساختمان‌های ناایمن در مواقع بحران ممکن است فاجعه بار شوند و اساسا ساختمان‌هایی که در آن‌ها ایمنی به صورت کامل رعایت نشده است، علاوه بر ایجاد ناامنی برای ساکنان همان ساختمان، باعث می‌شود تا ساختمان‌های مجاور نیز دچار خطر شوند.