هواپیما ایرباس اروپا نیز از آن زمان پروژههای پرواز الکتریکی را اجرا میکند.
به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، هواپیمای AG۶۰E که توسط شرکت هواپیماسازی عمومی صنعت هوانوردی چین ساخته شده است، از فرودگاه جیاند کیاندائوهو در استان ژیجیانگ در شرق چین بلند شد.
به گفته سازنده، توسعه نسخه الکتریکی از هواپیمای ثابتبال به یک صنعت در حال ظهور استراتژیک کمک میکند.
هواپیمای کنونی نسخه اصلاح شده الکتریکی از AG۶۰، هواپیمای تمام فلزی، دو سرنشینه، تک موتوره و سبک وزن است. AG۶۰ برای اهداف غیرنظامی مانند آموزش پرواز، بررسی کشاورزی و گشت و گذار هوایی طراحی شده است.
این استارتآپ جهانی با فناوری پیشرفته اتوپایلوت (AutoFlight) که در چین آغاز به کار کرد و دارای تاسیسات تولید و آزمایش در شانگهای است، روی بلند شدن و فرود الکتریکی، عمودی کار کرده است.
به جای سوخت جت، هواپیماهای برقی معمولا با باتریهای لیتیوم یونی قابل شارژ و موتورهای الکتریکی مجهز میشوند که به دلیل انتشار کربن صفر شناخته شدهاند. منابع انرژی جایگزین، انرژی خورشیدی یا رویکرد موتورهای هیبریدی نیمه الکتریکی و بخشی احتراقی است.
سازنده گفت: این هواپیما پس از انجام پرواز آزمایشی کوتاه در همان فرودگاه فرود آمد.
بر اساس گزارش شین هوا، طول هواپیمای AG۶۰E به اندازه ۶.۹ متر، طول بالها ۸.۶ متر و حداکثر سرعت کروز ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.
انتهای پیام