چهارسوی معماری ویژگی های معماران سبک معماری ایرانی جدید | road-housing

اطلاعات وارد نرم‌افزار SPSS شد و نتایج مورد نیاز با استفاده از آزمون‏های ‏ذکر شده استخراج گردید. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد جهت‌گیری ساختمان تاثیری بر جبهه ورودی به ساختمان ندارد اما با بیشتر شدن مساحت عرصه تعداد ورودی‌ها نیز افزایش می‌یابد. در این خانه‌‌‌ها جبهه‌‌‌ی شمالی، رو به نور جنوب و یا جبهه‌‌‌ی قرارگیری تالار، طنبی- پنجره‎های ارسی- مهم‌ترین و شاخص‌‌‌ترین جبهه خانه‌ها است.

http://arianarchitects.ir

سبک معماری بعد از این دوره‌ها و از اواسط دوره قاجار تا به امروز معماری «معاصر» نامیده می‌شود.عرسک از سبک‌های معماری نام‌برده، دارای زیرشاخه و مکاتب گوناگون است. در غرب برای اشاره به سبک‌های اسلامی از نام‌های «اموی» و «عباسی» استفاده می‌کنند. خصوصیات معماری ایرانی به‌طور کلی شامل درون‌گرایی، پرهیز از بیهودگی، مردم محوری، خودبسندگی و مصالح‌شناسی است.

  • ، بانک‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، دانشگاه‌ها و همچنین واحدها و مجموعه‌های مسکونی جدید در شهرها به وجود آمدند.
  • به همان اندازه که یک معمار، نقش های مختلفی را ایفا می‌کند، محیط‌های کاری متفاوتی نیز در انتظار اوست.
  • درون‌گرایی و حفظ حریم خصوصی در معماری برای رسیدن به اصل خویش و یافتن آرامش در درون است.
  • طراحی فضای داخل ساختمون ها یکی از مشاغل معماران جوان هست که به تازگی رواج پیدا کرده.

معماران و مهندسین این امر بسیار فنی، فرهنگی و هنری را به عهده دارند که باید علاوه بر اشراف و تسلط لازم بر ابعاد تخصصی و مفاهیم امروزی حرفهٔ خود، نظری هوشیارانه و عالمانه به گذشته داشته باشد. این گرایش یکی از جدیدترین گرایش‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است. فعالیت‌های گرایش برنامه‌ریزی شهری عموماً در خصوص تهیه طرحهای جامع یا تفصیلی شهرها و تهیه طرح‌های توسعه شهرها در راستای اهداف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر شهر یا منطقه می‌باشد. به‌طور خلاصه این گرایش نحوه مجله خبری ساختمان طراحی فضاهای شهری و نحوه قرار گرفتن ساختمان‌ها در یک مجموعه و روابط حاکم بر شکل‌گیری ساختمان‌های شهری را مورد بررسی قرار می‌دهد. فعالیت معمار منظر می‌تواند از طراحی یک پارک ملی تا طراحی زیرساخت‌های شهری و مدیریت زمینه ای بکر و احیا؛ اراضی مخدوش شده مثل معادن یا محوطه‌های دفن زباله را دربرگیرد. معمار منظر بر روی انواع ساختارها و فضاهای بیرونی اعم از کوچک و بزرگ، روستایی و شهری با مصالح نرم و سخت و مسائل هیدرولوژیکی و اکولوژیکی متفاوت فعالیت می‌کند.

  پارس سازه | road-housing

معماری چرنوبیل: گذشته، حال و آینده

در این میان فضای سبز این محیط‌ها بسیار مورد توجه باید قرار گیرند. روش تحقیق استفاده شده در این پژوهش کیفی از نوع توصیفی (پس رویدادی علی – مقایسه‌ای) می‌باشد. جامعه‌ آماری مشتمل بر دبیرستان‌های دخترانه‌ شهر اصفهان (اعم از مطلوب یا نامطلوب) بوده‌اند. به منظور اجرای طرح پژوهشی، از میان نواحی پنجگانه‌ آموزش و پرورش شهر اصفهان، چهار ناحیه به تصادف انتخاب گردید. نتیجه این‌که بین میانگین نمرات نحوه‌ طراحی فضاهای باز حیاط و محیط سبز مدرسه از دیدگاه دانش‌آموزان دو گروه مدارس مطلوب و نامطلوب تفاوت معناداری موجود است. بدین صورت که دانش‌آموزان مدارس مطلوب به لحاظ استفاده از فضاهای باز متناسب با ویژگی‌های روانشناختی دانش‌آموزان، نگرش مثبتی به مدرسه و محیط آموزشی داشتند.

ساعت آموزش

در تابستان امسال فرودستان با دو مساله «قطع برق» و «افزایش اجاره» روبرو شده‌اند. هدف اصلی این رشته ایجاد زمینه مناسب برای زیست انسان می باشد. برای موفقیت در این رشته و رسیدن به مراتب بالا، دانشجویانی که ذوق هنری خوب،قدرت خلق اثری نو، روحیه و قدرت تخیل بالا و نیز روحیه همکاری تیمی را دارند از شانس بیشتری برخوردار هستند . دانشجویان در این رشته، حین شناخت مفاهیم بلایا و سانحه‌های طبیعی و حوادث انسانی، با موضوع بحران در ۳ مقطع پیش از وقوع، هنگام سانحه و پس‌ازآن آشنا می‌شوند و به مباحث اساسی بازسازی می‌پردازند. با وجود اینکه تابه‌حال بیشتر از ۴۰ حادثه‌ی طبیعی در جهان‌دیده شناسایی‌شده است و از این مقدار حدود ۳۱ مورد در ایران اتفاق می‌افتد، اما این رشته بیشتر بر زلزله و سیل تحت عنوان ۲ سانحه غالب تمرکز می‌کند. این شیوه در اواخر قرن ۱۹ پدیدار شد، و با شکل های پرپیچ و خم و موّاج بناها، طرح اتاق ها، و تزیینات داخلیِ سبک نئوگوتیک به مقابله برخاست.

  رسیدگی به پرونده تخلف ۳۰۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خوزستان

‎معماری ایرانی ساختمان