کامیون‌ها و تریلی‌ها به سامانه سپهتن مجهز می‌شوند 

هادیانفر با بیان اینکه رشد وسایط نقلیه و ترددها در بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه و ۱۴۴۰ شهر کشور را شاهد هستیم، افزود: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات پیش‌بینی شده و با توجه به مصوباتی از جمله برگزاری جلسه با ۱۰ استانی که بیشترین آمار تصادفات را داشتند، با حضور استانداران، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

به گفته هادیان‌فر تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصلاح و برطرف شده و مابقی نقاط نیز باید تا پایان سال اصلاح و برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برطرف شده است و در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها مصوب شد که کامیون ها و تریلی ها به سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) مجهز شوند.

هادیانفر افزود: با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم و نقاط شمال، غرب و مرکزی کشور در بسیاری مواقع با برف و باران همراهند و در معرض احتمال وقوع بهمن قرار دارند، سازمان راهداری، پلیس، دستگاه‌های امدادی و هلال احمر و … گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود را در فصل زمستان ارائه دادند.

وی در ادامه به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه پرحادثه‌ اشاره کرد و گفت: ۸۷۷ نقطه از این نقاط، پر تصادف است و مصوب شده است سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با استفاده از منابع مولدسازی حداقل ۴۰۰ نقطه را اصلاح و برطرف کند.

  ۹۵ درصد برنامه ساخت و بهره‌برداری راه‌های روستایی ۱۴۰۲ محقق شد 

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ادامه داد: اصلاح نقاط پرحادثه  و طرح زمستانی از دیگر موضوعات این نشست بود.

به گزارش ایسنا، کمال هادیان‌فر در خصوص مصوبات نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که شنبه ۳۰ دی ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد، یکی از مسائل مهم در حوزه جابه‌جایی جاده‌ای بار و مسافر را تصادفات دانست و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش‌بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است.

کامیون‌ها و تریلی‌ها به سامانه سپهتن مجهز می‌شوند 

وی یادآور شد: نصب دوربین در راه‌های کشور به صورت BOT از طریق بخش خصوصی با فراخوان سازمان راهداری و نهایی شدن سامانه سپهتن که ۳۸۶ هزار کامیون و تریلی را تحت پوشش قرار دهد، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402110100367/%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%BE%D9%87%D8%AA%D9%86-%D9%85%D8%AC%D9%87%D8%B2-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF

وی ادامه داد: در این نشست گزارشی از آمار تصادفات طی ۹ ماه ارائه شد و طبق این گزارش، نرخ رشد تصادفات در ماه‌های اخیر سال جاری نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، روند نزولی را طی کرده و تمام تلاش خود را برای کاهش اثر بخش تصادفات به ویژه در دو ماه پیش رو انجام خواهیم داد تا نرخ صفر را در رشد تصادفات تجربه کنیم.