گرمای هوا از فردا به استان‌های شمالی می‌رسد

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: رگبارهای موقتی روز سه‌شنبه نیز در ارتفاعات مازندران، تهران و بخشی از سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال هرمزگان پیش بینی خواهد شد.

به گفته گودرزی، روند افزایش دما در تهران نیز ادامه دارد تا جایی که تهران امروز نسبت به دیروز روز یکشنبه سه درجه گرم تر است و به ۳۸ درجه رسیده است.

وی با اعلام روند افزایش دما در کشور گفت: گرمای هوا فردا به نوار شمالی خزر و استان اردبیل و گلستان نیز می‌رسد.

وی گفت: علاوه بر این دیروز بیشینه دمای هوا در چهار شهر شوش، بستان و اهواز در خوزستان و دهلران در ایلام نیز به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسیده است.



منبع

گودرزی بیان‌داشت: وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در شرق و نیمه غربی کشور امروز هم ادامه خواهد داشت و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و احتمال خیزش گرد و خاک هم وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گرم‌ترین مرکز استان را طی روز گذشته «مهران» در استان ایلام اعلام کرد که در گرمترین لحظات روز به ۵۲ درجه سلسیوس رسید و بالاترین دمای خرداد این شهر در حداقل ۱۸ سال اخیر رقم خورد.

«فریبا گودرزی» امروز (دوشنبه) در گفت‌و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان درباره وضعیت آب وهوا گفت: بارش‌های بهاری پراکنده در دامنه‌های استان مازندران، گلستان، اردبیل، بخشی از ارتفاعات تهران، سمنان و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت که گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

  روکش آسفالت ۱۷ هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور از ابتدای سال جاری