گوی سبقت بخش تعاون در صادرات غیر نفتی

این هفته معاون وزیر کار از بازگشت اصلاحیه قانون کار از کمیسیون دولت خبر داد و دلیل این امر را اخذ نظر نهایی شرکای اجتماعی جهت اطمینان بیشتر عنوان کرد.

انتقال و تبادل تجربیات در حوزه های آموزشی، مهارت آموزی و صادرات محصولات از مهمترین محورهای دیدار وزرای کار ایران و لبنان بود.

به گزارش ایسنا این هفته وزرای کار ایران و لبنان با یکدیگر دیدار کردند و در قالب این دیدار تفاهم نامه مشترکی در حوزه های اشتغال و کارآفرینی و همکاری های اجتماعی و فرهنگی میان طرفین به امضا رسید.

برگزاری همایش راهکارهای توسعه صادرات غیر نفتی تعاونی ها رویداد دیگر این هفته بود و بر اساس اعلام رییس کل گمرک ایران، سال گذشته ارزش صادرات غیرنفتی تعاونی ها ۱.۵ میلیارد دلار بوده است.

در سند توسعه بخش تعاون کشور پیش بینی شده است که ۴۵ درصد سرمایه‌‏گذاری‌های صورت‌گرفته کشور در بخش تعاون و ۱۵ درصد حجم نقدیگی در طرح‌ها و پروژه‌های بومی و ملی تعاونی‌ها جذب شود.

به گفته وی، علیرغم آنکه ۷۵ درصد صادرات غیر نفتی ایران به مقصد پنج کشور هدف چین، ترکیه، عراق، هند و امارات انجام می شود اما تعاونی ها مقصد صادراتشان به ۱۲ کشور دنیاست.
طبق آمارها صادرات بخش تعاون در سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده که دوبرابر نرخ رشد صادرات غیرنفتی در سایر بخش ها بوده است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402041609943/%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%A8%D9%82%D8%AA-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8Cآنطور که وی گفته این میزان تسهیلات از طریق شبکه بانکی کشور به شرکت‏‌های تعاونی در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده‌ و بانک‌های مسکن، ملت، صادرات و توسعه تعاون بیشترین سهم را در تسهیلات پرداخت‌ شده داشته‌اند.

  تعبیر خواب درباره اسب سیاه در خواب تعبیرکده-Horse Daily

وزیر کار این هفته از تداوم همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبات طبق سنوات گذشته عمل کردیم. تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در برنامه هفتم این است که همسان سازی تداوم یابد تا بازنشستگان یک ضریبی از دریافتی را داشته باشند.

مهمترین اخبار حوزه اشتغال و تعاون در هفته جاری به آمار صادرات غیرنفتی تعاونی ها، تداوم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان ، آخرین وضعیت اصلاحیه قانون کار، دیدار وزرای کار ایران و لبنان و پرداخت تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی بانکها به تعاونی ها اختصاص داشت.

گوی سبقت بخش تعاون در صادرات غیر نفتی

به گفته وی، مصوبات مجلس پس از تصویب باید به تایید شورای نگهبان برسد و بعد از قانونی شدن جهت اجرا ابلاغ شود.
پرداخت تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌ها خبر دیگری بود که از سوی سرپرست دفتر نوسازی و توانمندسازی تعاونی‏‌ها اعلام شد.

به گفته او، اصلاحیه از دستور کار حذف نشده و وزارت کار مصر و پیگیر اصلاح قانون کار است. در این راستا نظر شرکای اجتماعی از قبل دریافت شده بود ولی برای اطمینان بیشتر یکبار دیگر به آنها ارجاع شد تا نظر نهایی خود را ارائه دهند که به محض دریافت نظر نهایی، اصلاحیه مجددا به کمیسیون دولت ارسال خواهد شد.