یزد باید معین اشتغال کشور باشد

وی افزود: در شاخص رشد اقتصادی کشور نیز براساس آمارهای ارائه شده بانک مرکزی این رقم در بهار امسال به ۶.۲ درصد افزایش یافته و براساس اطلاعات ارائه شده مرکز آمار بالغ بر هفت درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به هجمه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین در خاک خود، اظهار کرد: این که مردم مظلوم فلسطین به دلیل  حق خواهی این چنین مورد آماج کشورهای مدعی حقوق بشر قرار می‌گیرند، قصه پرغصه‌ای است.

ایسنا/یزد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که روحیه تلاش مردم در استان یزد به عنوان بهشت کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، ستودنی است، گفت: استان یزد باید معین اشتغال کشور باشد.

وی با بیان این که خوشبختانه نظام مسائل در استان یزد عمدتاً شناخته شده است، روحیه تلاش در این استان به عنوان بهشت کارآفرینی و سرمایه گذاری را ستودنی خواند و با بیان این که نرخ بیکاری این استان در سال گذشته با تحقق ۱۲۶ درصد تعهد اشتغالزایی از میانگین کشوری کمتر بوده است، گفت: استان یزد باید معین اشتغال کشور باشد.

وزیر تعاون با بیان این که خوشبختانه چند مولفه در بهار سال ۱۴۰۲ بیانگر رونق تولید در کشورمان دارد، یکی از این شاخص‌ها را در حوزه اشتغال خواند و گفت: آمارها حکایت از کاهش نرخ بیش از یک درصدی بیکاری کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن دارند.

یزد باید معین اشتغال کشور باشد

این مقام مسئول بر اهتمام ویژه به اشتغالزایی با ایجاد صنایع های تک و دانش بنیان تاکید و اظهار کرد: رونق صنایع دستی در این استان برخوردار از ظرفیت های گردشگری و نیز اهتمام به مشاغل خرد خانگی نیز می‌تواند راهگشای توسعه در این بخش باشد.

  وعده تکمیل آزادراه منجیل - رودبار؛ بهمن امسال!

مرتضوی گفت: البته بعضاً‌ عنوان می‌شود که برخی طرح‌ها به دلیل سیاست ریاضت بانک ها معطل مانده که در اوائل مهرماه امسال چندین هزار همت از محل بند الف تبصره ۱۸ به دستگاه‌ها اختصاص یافت که می‌تواند به ساماندهی طرحهای نیمه تمام کمک کند.

«سید صولت موتضوی» بعد از ظهر امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای کشور در دولت سیزدهم، گفت: دولت به معنای صرفاً قوه مجریه نیست بلکه همه ارکان نظام را در برمی‌گیرد؛ هر چند بخش عمده کارها بر دوش دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان این که دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰۰ همت کسری صندوق‌ها و قریب به هشت میلیارد دلار کسری ارز ترجیحی داشت، گفت: خوشبختانه با تلاشهایی که صورت گرفت، به رشد اقتصادی ۴ و ۴.۵ درصد رسیدیم و در سال ۱۴۰۱ نیز به توفیقات خوبی در حوزه‌های مختلف نائل شدیم.

وی تمام دغدغه دولت را کاهش فشار اقتصادی بر مردم کشورمان خواند و تاکید کرد: باید مطابق شعار سال در جهت مهار تورم گام برداریم هرچند که دشمن نیز دقیقاً تلاش دارد از تحقق این مهم جلوگیری کند.

مرتضوی با بیان این که این رشد بهار امسال در تمام بخش‌ها اتفاق افتاده است، گفت: در بخش نفت به رشد ۱۶.۵ درصدی رسیده‌ایم و این هم مربوط به تولید و هم به صادرات نفت بوده است ولی مشکل اصلی در این بخش مصرف بی رویه است که امیدواریم به موضوع صرفه جویی در حوزه انرژی اهتمام جدی تری داشته باشیم.

  آمادگی فرودگاه امام خمینی برای میزبانی از ۲۵۰ هزار زائر اربعین

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402072014109/%DB%8C%D8%B2%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF

وی با بیان این که بخش اعظمی از مردم فلسطین اکنون بیش از ۷۵ سال است که آواره و در اردوگاه‎ها زندگی خود را سپری می‌کنند، گفت: ولی با این حال هرگاه فریاد می‌زنند، پاسخ‌شان تنها توپ و تانک و بمب‌های خوشه‌ای و فسفری است و دردآور است که سازمان بزرگ و طویلی که بخض اعظمی از حق عضویت خود را کشورهای اسلامی تامین می‌کنند، در برابر این ظلم لب فروبسته و عملاً از ظالم حمایت می‌کنند.