مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: برای بالا بردن ایمنی در جادهها و کاهش سوانح رانندگی نیاز است که این مسیرها تبدیل به بزرگراه شوند؛ در این راستا طرحهایی تعریف شده است اما بودجه لازم برای اجرای آن وجود ندارد.
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: همچنین ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ۶۰ درصد آن آسفالت هستند و متولی آن اداره راهداری و حمل و نقل جادهای است.
وی افزود: یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان راه بزرگراه هستند و نیاز است یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر دیگر از این راهها به بزرگراه تبدیل شوند.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402112316463/%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B0-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
بیاتمنش اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرحها حدود ۴۵۰ هزار میلیارد ریال است.
ایسنا/خوزستان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در استان خوزستان یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی نیازمند بزرگراه شدن است.
مسعود بیات منش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ۲۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی در استان وجود دارد، اظهار کرد: راههای شریانی مسیرهای اصلی تردد به استانهای همجوار و مبادیهای ورودی و خروجی به روستاها و شهرها هستند.
بیاتمنش افزود: ایمنسازی راهها یکی از الزامات استان است و باید نمایندگان استان برای تامین اعتبار از دولت به منظور توسعه و ایمنسازی جادههای خوزستان تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشند.
وی اظهار کرد: به طور میانگین سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل تخصیص مییابد که با این اعتبار ۱۵ سال طول میکشد تا این میزان بزرگراه در استان ساخته شود.