۱۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در خوزستان نیازمند بزرگراه شدن است

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: برای بالا بردن ایمنی در جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی نیاز است که این مسیرها تبدیل به بزرگراه شوند؛ در این راستا طرح‌هایی تعریف شده است اما بودجه لازم برای اجرای آن وجود ندارد.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: همچنین ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ۶۰ درصد آن آسفالت هستند و متولی آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی افزود: یک‌ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان راه بزرگراه هستند و نیاز است یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر دیگر از این راه‌ها به بزرگراه تبدیل شوند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402112316463/%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B0-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

بیات‌منش اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها حدود ۴۵۰ هزار میلیارد ریال است.

۱۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در خوزستان نیازمند بزرگراه شدن است

ایسنا/خوزستان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در استان خوزستان یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی نیازمند بزرگراه شدن است.

مسعود بیات منش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ۲۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی در استان وجود دارد، اظهار کرد: راه‌های شریانی مسیرهای اصلی تردد به استان‌های همجوار و مبادی‌های ورودی و خروجی به روستاها و شهرها هستند.

بیات‌منش افزود: ایمن‌سازی راه‌ها یکی از الزامات استان است و باید نمایندگان استان برای تامین اعتبار از دولت به منظور توسعه و ایمن‌سازی جاده‌های خوزستان تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: به طور میانگین سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل تخصیص می‌یابد که با این اعتبار ۱۵ سال طول می‌کشد تا این میزان بزرگراه در استان ساخته شود.

  وزیر راه و شهرسازی در محل سانحه قطار مسافری حاضر شد