۱۵۰ واحد تولیدی – صنعتی گیلان قابلیت احیا دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، اشتغال ایجاد شده در واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسیده در سال جاری را ۸۲۵۲ نفر دانست و گفت: از نظر اشتغالزایی رشد ۳۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

ایسنا/گیلان مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر لزوم احیای واحدهای تولیدی – صنعتی، بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ واحد تولیدی قابلیت احیا دارند و امیدواریم از محل اعتبارات جدید تبصره ۱۸ بتوانیم بر تعداد واحدهای تولیدی احیا شده استان اضافه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم احیای واحدهای تولیدی – صنعتی، بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ واحد تولیدی قابلیت احیا دارند و امیدواریم از محل اعتبارات جدید تبصره ۱۸ بتوانیم بر تعداد واحدهای تولیدی احیا شده استان اضافه کنیم.

۱۵۰ واحد تولیدی - صنعتی گیلان قابلیت احیا دارد

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402101006626/%DB%B1%DB%B5%DB%B0-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

پورحیدری همچنین درخصوص جوازهای تاسیس صنعتی صادره در ۹ ماهه سال جاری، تصریح کرد: ۱۱۹ جواز در ۹ ماهه سال جاری با سرمایه‌گذاری ۷۰۲۹ میلیارد ریال توسط این اداره کل صادر شد که از لحاظ سرمایه‌گذاری ۶۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی عنوان کرد: در ۹ ماهه سال جاری پیش بینی اشتغال جوازهای تاسیس صادره ۳۴۹۰ نفر است که با راه‌اندازی این واحدهای صنعتی اشتغال مناسبی را در حوزه صنعتی در استان شاهد خواهیم بود.

تیمور پورحیدری امروز، ۱۰ دی ماه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۸ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که این سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰ درصد رشد داشته است.

  ۷۹۰۰ واحد مسکونی در سفر آیت‌الله رئیسی به خوزستان افتتاح می‌شود

مدیرکل صمت گیلان در ادامه تعداد کل واحدهای تملیکی توسط بانک ها را ۶۱ مورد دانست و بیان کرد: امیدواریم هرچه سریع تر سرنوشت این واحدهای تولیدی مشخص شود و یا به سرمایه گذار جدید واگذار گردد و یا بانک ها مشکل تسهیلاتشان را حل کنند.

پورحیدری در پایان از اعلام ۸۱ مورد طرح حوزه رونق تولید به بانک ها خبر داد و یادآور شد: رونق تولید اهمیت بالایی دارد و بانک ها همکاری لازم را جهت تامین مالی بنگاه های اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیدند که رشد بیش از ۲۵ درصدی را در تعداد واحدهای تولیدی ایجاد شده شاهد هستیم.