۷۱ دستگاه ماشین‌آلات جدید وارد ناوگان خانه سازی بنیاد مسکن شد

معاون مدیرکل ماشین‌آلات بنیاد مسکن، ادامه داد: در حال حاضر عمر ناوگان بنیاد مسکن بالاست و با اجرای هر دو فاز خرید ادوات و ماشین‌آلات، ماشین‌آلات خانه‌سازی بنیاد نو نوار می‌شود.

وی درباره جزییات برنامه نوسازی ناوگان بنیاد گفت: امروز و در مرحله اول اجرای این مصوبه، ۳۱ دستگاه بیل مکانیکی، ۲۴ دستگاه لودر و ۱۶ دستگاه چکش هیدرولیکی که برای پروژه‌های روستایی و بازسازی از قبیل تخریب، آواربرداری بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «پوریا دایی» معاون مدیرکل ماشین‌آلات بنیاد مسکن امروز (دوشنبه) در مراسم نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات بنیاد مسکن و اعزام آن به ۳۱ استان کشور، افزود: با مصوبه هیات دولت ناوگان خانه سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نو نوار شد.

وی گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی هیات دولت برای خرید ماشین‌آلات تصویب شده و ۳۵۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است. 



منبع

وی گفت: در صورت ادامه تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، در مرحله دوم خرید کامیون و ادوات تخصصی برای تخریب و آواربرداری ساختمان‌هایی که در زلزله و سیل آسیب دیده‌اند، انجام می‌شود. 

به گفته دایی، در روستاهای دورافتاده که بخش خصوصی پروژه‌ها را قبول نمی‌کند، این ناوگان ارسال و در بلایای طبیعی و پروژه‌های ساخت مسکن در خدمت پیمانکار گذاشته می‌شود.

  نامه تعدادی از فعالان معماری و شهرسازی به رییس جمهور در خصوص سیاست‌های بلندمرتبه سازی