افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی شمال – جنوب

کروبچنکو تاکید کرد: تمامی اقدامات لازم برای برقراری پرواز مستقیم از سوی کشور تاتارستان انجام خواهد شد.

وی همچنین به معرفی یک شرکت فعال در حوزه حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای و دارای ۵ هزار دستگاه کامیون برای حضور در کریدور شمال- جنوب پرداخت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، اتصال راه آهن رشت به آستارا و تکمیل شبکه ریلی بین بندرعباس تا آستارا ( کریدور شمال – جنوب ) را از اولویت های وزارت راه و شهرسازی بر شمرد.

وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان در ادامه از معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای حضور در نمایشگاه دیجیتال کازان دعوت کرد و گفت: در این نمایشگاه از پروژه‌های دیجیتال این کشور در حوزه حمل‌ونقل رونمایی خواهد شد.



منبع

وزیر صنایع و تجارت تاتارستان نیز در این دیدار با ابراز تمایل به حضور و ایفای نقش در کریدور شمال- جنوب از ایجاد مراکز لجستیکی در تاتارستان به منظور افزایش تجارت با ایران از طریق کریدور شمال- جنوب و دریای خزر خبر داد.

برقراری پرواز مستقیم تهران- کازان

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کروبچنکو معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان به همراه هیاتی از تجار و شرکت‌های حمل و نقل این کشور وارد ایران شده و به دیدار و گفت‌وگو با معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مدیران این حوزه پرداختند.

افندی‌زاده در خصوص موافقت کشورمان در جهت برقی کردن راه‌آهن اینچه برون به گرمسار توسط سرمایه‌گذاری دولت روسیه و افزایش ظرفیت ریلی ترانزیت کشور در آینده توضیحاتی ارائه کرد.

  آغاز پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی توسعه بندر چابهار
ایجاد مراکز لجستیکی در تاتارستان برای ایفای نقش در کریدور شمال- جنوب

برقراری پرواز مستقیم تهران- کازان از دیگر درخواست‌هایی بود که توسط معاون نخست وزیر تاتارستان مطرح شد و بر این نکته نیز تاکید شد که برقراری این پروازها می‌تواند در رونق تجارت میان دو کشور موثر باشد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه کریدورها و حمل بارها با هزینه کمتر و حجم بیشتر را مورد اشاره قرار داد.

همچنین وی به اتصال ریلی بندر چابهار به زاهدان که از اولویت‌های مهم دیگر ایران است، اشاره کرد.

«شهریار افندی‌زاده»، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این دیدار به تشریح وضعیت حمل و نقل ایران و معرفی ظرفیت‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف حمل و نقل پرداخت و جزئیات توافقات انجام شده میان ایران و روسیه در سیزدهمین کمیته حمل و نقل برای توسعه روابط ترانزیتی میان دو کشور را بیان کرد.