برقراری ۵۳۴ پرواز برای اعزام و بازگشت زائران حسینی به عتبات

به گزارش روز جمعه مجله خبری راه و ساختمان از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «غلامرضا رستمیان» افزود: فرودگاه‌های کشور برای اعزام زائران اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین امسال آمادگی دارند.

وی ادامه داد: تا این لحظه برای پروازهای اربعین که از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ شهریور انجام خواهد شد، ۵۳۴ پرواز در نظر گرفته شده است که تعداد ۲۶۷ پرواز عملیات رفت و ۲۶۷ پرواز برای  برگشت مجوز گرفته‌اند. 

 مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه تعداد زائران اربعین نسبت حجاج بیت‌الله الحرام بیشتر است گفت: در عملیات حج فقط شرکت هواپیمایی «هما» انتقال حجاج را برعهده داشت؛ اما در عملیات اربعین ایرلاین‌های مختلفی که مجوز پرواز داشته باشند به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

رستمیان خاطرنشان کرد: برای شهرهای تبریز، ساری، کرمانشاه، رشت، گرگان، یزد، اصفهان، لامرد، لار، کرمان، شیراز، مشهد و مهرآباد تهران مجوز صادر شده است و مجوز پروازی برای  چند شهر دیگر در روزهای آینده افزوده خواهد شد.

 گفتنی است در عملیات اربعین امسال ۹ فرودگاه بین المللی و ۲۹ فرودگاه دارای مرز هوایی قابلیت اعزام زائران به عتبات عالیات را دارند.  



منبع