۱۸۲ هکتار زمین در شاهرود و میامی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد

۲۰۵۰ کیلومتر راه در شرق استان سمنان وجود دارد که از این میزان هزار و ۱۸۸ کیلومتر راه روستایی است.



منبع

عمیدی همچنین با بیان اینکه در سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به شاهرود و میامی بخشی از کمبود اعتبارات راه و شهرسازی نیز جبران شد، افزود: در این سفر مجوز برگزاری مناقصه در حوزه راهداری به مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان دریافت شد که این امر در چندسال گذشته بی‌سابقه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه تمام در شهرها و روستاهای شاهرود و میامی اشاره کرد و ابراز داشت: در این راستا امسال در هفته دولت ۱۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۲۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به شهرستان‌های شاهرود و میامی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی به دریافت مجوز ماده ۵۶ محور شاهرود – آزادشهر به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش همکاران امیدواریم قطعه چهارم طرح به طول ۱۱ کیلومتر که در دست اجراست تا پایان سال آماده روکش آسفالت شود و نیز تقاطع مجن که در این مسیر قراردارد برای تکمیل از این اعتبار بهره‌مند گردد.

امیر عمیدی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، اظهار داشت: هم اکنون ساخت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با دستور استاندار در شرق استان سمنان آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اعتبار ۵۶۰ میلیارد تومانی این اداره کل در سال ۱۴۰۰ از محل منابع ملی و استانی، یادآور شد: از این میزان ۴۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافت که به نسبت اعتبارات سال ۹۹ با افزایش ۳۰۰ درصدی همراه بود.

  تاکید بذرپاش بر افزایش ظرفیت ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای در ایام اربعین

عمیدی با بیان اینکه از این مبلغ ۳۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۲۰۵ میلیارد تومان نیز استانی بود، تصریح کرد: علاوه بر این ۸۱ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی نیز برای تکمیل و ساخت راه‌های روستایی شاهرود و میامی هزینه شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان به صورت نقد به طرح‌های اداره کل راه و شهرسازی شرق استان اختصاص یافت، افزود: به این ترتیب بزرگترین طرح در حوزه راه‌های استان به طول ۲۵ کیلومتر در مسیر عباس آباد به کاهک با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.