مسیر تهران- مشهد با ۸۴۴ پرواز پرترددترین مسیر پروازی داخلی/ افزایش ۳۷ درصدی پذیرش مسافر

در این ماه مسیر مشهد به مهرآباد با تعداد ۸۴۴ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی و بیشترین مسافر نیز در این مسیر گزارش شده است.

 افزایش ۳۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در مردادماه

همچنین بر اساس آمار پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در مردادماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۳۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۲ درصد افزایش وجود داشته است.

بالاترین نشست و برخاست با افزایش ۳۰.۷۹ درصدی متعلق به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و پس از آن مشهد با ۱۹.۶۰، شیراز با ۷.۵۵، اهواز ۵.۰۲  و کیش ۴.۵۸ درصد است. در این زمینه کمترین نشست و برخاست متعلق به فرودگاه‌های بهرگان، جیرفت و خوی با ۰.۰۶ درصد و سبزوار با ۰.۰۷ درصد بوده است.

بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها، کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها در مردادماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۳۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در مردادماه ۱۴۰۱ نشست و برخاست‌های مسافری در فرودگاه کرمان با متوسط ۱۸۹ مسافر در هر پرواز و در فرودگاه اراک و جهرم با متوسط ۲۲ و ۲۴ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل  می‌شوند.

در دومین ماه تابستان سال جاری حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان انجام شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها در مورد نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه‌روز و نیز روزهای هفته در مردادماه امسال در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، اوج پروازها در ساعت ۶ صبح و در روزهای هفته اوج پروازها در روز شنبه بوده است.

  درخواست برای طلب پیمانکاران راه و خالی بودن ۹۰ درصد چارت فرودگاه‌های کرمان



منبعطبق آمار منتشر شده، پروازهای داخلی ۹۱ درصد از کل نشست و برخاست پروازهای مسافری را به خود اختصاص داده‌اند که حدود ۹۰ درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۸۰ درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می‌شود.

طبق گزارش منتشر شده پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی (کیش، قشم، چابهار، ماکو) در مردادماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۳ درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر۳۶ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۳۳ درصد افزایش داشته است.

طبق آمار در پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در پنج‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۹ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۹ درصد افزایش وجود داشته است.

 به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در مردادماه سال ۱۴۰۱ مسیر مشهد- تهران با تعداد ۸۴۴ پرواز بوده و بیشترین نشست و برخاست داخلی در مردادماه سال جاری در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش انجام شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در مردادماه ۱۴۰۱ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان انجام پذیرفته است.

مسیر تهران- مشهد با ۸۴۴ پرواز پرترددترین مسیر پروازی داخلی

افزایش ۳۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در پنج‌ماهه

  جذب به موقع نیروهای ماهر و نخبه در کشور
 بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها، پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی در پنج‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۶درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر ۲۷ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲۹ درصد افزایش داشته است.