تصادفات جاده‌ای در طرح اربعین امسال کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، آیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی ظهر امروز (سه شنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولانی از بخش حمل‌و نقل زمینی، هوایی و ریلی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استقبال گسترده از مراسم اربعین امسال گفت: نگرانی بسیار جدی وجود داشت که انتقال این حجم از زوار با وجود عدم زیرساخت جاده‌ای و هوایی در عراق چگونه انجام خواهد شد؛ اما به لطف خدا و تلاش مسئولان طرح اربعین بدون حادثه انجام شد.

رستم قاسمی گفت: امسال مسیر پایانه‌های مرزی به عراق توسط سازمان راهداری اصلاح و  بهسازی شد که در نتیجه با کاهش تصادفات در ایام اربعین مواجه بودیم. ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه بهسازی جاده‌ها انجام شد و با وجود کمبود اتوبوس، اعزام زائران با مدیریت زمانی و تقسیم استانی انجام گرفت.

«رستم قاسمی» وزیر راه در این مراسم گفت: در هفته وحدت و در آستانه میلاد پیامبر مهربانی از خادمان اربعینِ وزارت راه تشکر قدردانی می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی درباره پروازهای اربعین هم گفت: ایرلاین‌های بخش خصوصی نیز پای کار آمدند، با وجود اینکه روی رقم اعلامی پروازها بحث بود؛ اما ایرلاین‌های خصوصی در طرح فروش پروازهای اربعین با نرخ مصوب مشارکت کردند.



منبع