سهم بزرگ جابه‌جایی زائران اربعین با خودروی شخصی/ ۹۱ درصد جابه‌جایی زوار زمینی انجام شد

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، آمار کل پروازها که از تمام فرودگاه‌های کشور انجام شد نیز حدود ۳ هزار و ۹۵۹ پرواز است.



منبع

وی افزود: مجموعه جابجایی زائران بیش از ۷ میلیون نفر بود که سهم بخش حمل و نقل جاده‌ای ۹۱ درصد، سهم بخش هوایی ۵ درصد و سهم بخش ریلی ۴ درصد از کل رقم جابه‌جایی مسافران در ایام اربعین است.

«حمیدرضا سیدی» مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز در این مراسم گفت: ۲۷۷ هزار زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در ایام اربعین جابه‌جا شدند که این تعداد با ۲ هزار و ۴۳۲ پرواز انجام شده است.

«شهریار افندی زاده» معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: زمان طرح اربعین امسال افزایش یافت و مراسم به جای ۱۵ شهریور از ۱۱ تا ۳۱ شهریورماه آغاز شد و ۳.۵ میلیون زایر در طرح بزرگ اربعین فقط در بخش جاده‌ای جابجا شد.

وی همچنین لغو پروازهای چارتری به عراق رو از جمله اقدامات مهم در بخش هوایی دانست و گفت: کنترل قیمت بلیت پروازها به دستور وزیر راه نیز از جمله اقدامات مهم بود. در این ایام قیمت مسیر هوایی به عراق به صورت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، آیین تجلیل از خادمین اربعین وزارت راه و شهرسازی امروز (سه‌شنبه) با حضور «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی و مسوولانی از بخش حمل ‌و نقل زمینی، هوایی و ریلی در محل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

  پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن "فرهنگ‌شهر" اهواز

۳ هزار و ۹۵۹ پرواز در ایام اربعین انجام شد

به گفته افندی زاده، ۶۵ درصد حمل و نقل جاده‌ای در ایام اربعین با خودروی شخصی انجام شد که در نتیجه تعریض و اصلاح جاده‌ها و تلاش شرکت ساخت برای ساخت راه‌های منتهی به کربلا است.