مقام عالی دولت در استان کرمان به موضوع فرهنگ سازی و کمک رسانه ها در پیشبرد اهداف استان برای کاهش میزان تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: باید اعتبارات کافی به منظور نصب سامانههای ثبت سرعت و تخلف در محورهای مواصلاتی استان اختصاص یابد ضمن آنکه انتظار می رود بحث ایمنی راه های روستایی نیز در دستور کار پلیس و وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد از همین رو بحث توزیع عادلانه و منطقی اعتبارات امری مهم و ضروری است.
وی به ترانزیتی بودن محورهای استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی اشاره کرد و گفت: مجموع طول راه های مواصلاتی استان کرمان حدود ۲۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که حدود هشت درصد راه های کشور را به خود اختصاص می دهد.
وی ادامه داد: برای کاهش تصادفات و ایمنی جاده ها در درجه اول پاسگاههای پلیس باید خیلی قویتر از وضعیت فعلی عمل کنند ضمن آنکه انتظار می رود در محورهای برون شهری دوربین های ثبت سرعت و مداربسته بیشتری نصب شود زیرا رانندگان خطرآفرین در نبود دوربینهای نظارتی، احساس امنیت میکنند.
استاندار کرمان با اشاره به به تعداد بالای فوت شدگان تصادفات در استان به دلیل جابه جایی اتباع بیگانه غیرمجاز و قاچاق سوخت گفت: یکی از مشکلات جدی استان در جاده ها به ۲ موضوع قاچاق سوخت و اتباع خارجی غیرمجاز بر می گردد که شاهد هستیم خودروها با سرعت بالایی در جادهها تردد دارند و مردم را گرفتار حادثه های فوتی، جرحی و تصادفات ناگوار می کنند.
استاندار کرمان افزود: استان در بحث روکش آسفالت گرم و روکش تقویتی رتبه اول کشور، رتبه سوم بهسازی جاده ها و رتبه اول خط کشی در راهها را به خود اختصاص داده که در مقایسه آمار ملی، بیش از چهار برابر متوسط کشوری است.
فداکار ادامه داد: از این حیث استان کرمان رتبه اول کشور را داراست اما متاسفانه اعتبارات اختصاص یافته به استان در این حوزه متناسب با وضعیت موجود راه ها نیست لذا دوستان وزارت راه و شهرسازی باید جوابگو باشند.
وی افزود: سال گذشته ۹۰ درصد فوتیهای رخ داده در استان به دلیل تصادفات در محورهای مواصلاتی، مربوط به اتباع غیرمجاز و جابه جایی آنان بوده که یکی از مصیبتهای استان کرمان محسوب می شود.
[ad_2]
منبع
به گزارش روز سه شنبه مجله خبری راه و ساختمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر سه شنبه در نشست صد و بیست و دومین کمیسیون ایمنی راههای کشور به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به پهناور بودن استان کرمان افزود: کرمان دارای راههای طولانی و عموما کویری با سطح صاف و بدون هیچ مانعی است که بیشتر تصادفات رخ داده در محورهای مواصلاتی استان به همین علت است.