وزیر راه و شهرسازی : ۵۰ هزار واحد مسکن ملی در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود 

وزیر راه و شهرسازی  همچنین در ادامه سفر به استان اصفهان از طرح نهصت مسکن  ملی شاهین شهر که در ۱۲ بلوک و  ۹۲۰ واحد بنا شده است، بازدید کرد .
 وزیر راه و شهرسازی که از روز گذشته به اصفهان سفر کرد که امروز از طرح های کلان شهر بازدید بعمل می آورد.
همچنین امروز همزمان با سفر رییس جمهور  عملیات اجرایی احداث  ۲ هزار و ۸۱۶ واحد از طرح نهضت ملی مسکن  دراستان اصفهان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، قاسم رستمی روز پنجشنبه  هنگام  بازدید از طرح  محله همت آباد اصفهان در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: این محله بعنوان یکی از طرح های موفق در راستای بازآفرینی شهر و نوسازی و بازسازی بافت فرسوده است که توسعه این طرح در سطح کشور انجام خواهد شد.  
وی ادامه داد: حجم زیادی از زیرساخت های کشور در شهرهای مختلف در بافت فرسوده قرار گرفته که تعیین تکلیف این بافت‌ها از وظایف وزارت راه و شهرسازی است.  
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح همت آباد به عنوان یک الگو کار موفق است، اظهار داشت: زمین این منطقه ۷۵ هکتار است  که  بیش از ۲ هزار واحد در آن ساخته می‌شود که از نظر ایمنی و زیر ساخت با کیفیت است.  

بازدید از طرح قطار سریع و سیر تهران _اصفهان از دیگر برنامه های این سفر است.  
بازدید از روند اجرایی طرح ۳ هزارو  ۵۰۰ واحدی نهضت ملی و پروژه مترو بهارستان اصفهان و بازدید از روند اجرایی پروژه راه  مبارکه، بروجن (طرح نمونه) از دیگر برنامه‌های امروز وزیر  راه و شهرسازی  است.  
افتتاح بهسازی و لکه گیری آسفالت ۲۸۰ کیلومتر (محورهای شریانی اصلی) نیز جزو برنامه وزیر راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.  
 

  ساختمان اداری-تجاری هیترا رسانه واقعیت در معماری | road-housing



منبع

طرح مسکن محله همت آباد طرح پایلوت کشوری است که با مشارکت ۲۳ مالک که آورده شان زمین  بوده است،امکان ساخت ۷۲ واحد فراهم شده و تاکنون ۲۴ واحد تکمیل و تحویل شده است.

وی بیان کرد: این روش بعنوان روش خوبی محسوب می شود که باید برای توسعه این روش در تهران و دیگر نقاط کشور اقدامات لازم انجام شود.