ماندگاری ترافیک تعطیلات نیمه خرداد در جاده‌های مازندران

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محورهای مواصلاتی کوهستانی است.



منبع

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان ، همزمان شدن تعطیلات نیمه خرداد با روزهای شنبه و یکشنبه از یک سو و تعطیل رسمی روزهای پنجشنبه و جمعه در پایتخت از سوی دیگر سبب شده است تا برای بسیاری از خانواده هایی که دانش آموز ندارند و یا سال تحصیلی برایشان پایان یافته زمینه برای تعطیلات ۱۰ روزه از طریق پیوند زدن سه روز کاری وسط هفته جاری فراهم شود.

رییس پلیس راه مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، وضعیت ترافیک خودرو با گذشت سه روز از پایان یافتن تعطیلات خرداماه جاری، در مسیر رفت و برگشت جاده هراز در محدوده آب اسک را سنگین اعلام کرد و از مسافران خواست ضمن مدیریت سفر از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

بر اساس برنامه ریزی مرکز مدیریت راه‌های کشور و پلیس راه ، محدودیت های ترافیکی تعطیلات نیمه خرداد از روز چهارشنبه ۱۱ خرداد در هر سه محور ارتباطی مازندران شامل کندوان و هراز و فیروزکوه آغاز شده بود و تا روز دوشنبه هفته جاری نیز ادامه داشت. 

احتمالا به همین خاطر است که ترافیکی که از اواخر هفته گذشته وارد خیابان های شهری و جاده های درون استانی مازندران شده بود همچنان با وجود پایان تعطیلات کم و بیش ادامه دارد و پلاک خودروها هم نشان می دهد که بخشی از مسافران و گردشگران همچنان در استان حضور دارند.

  بازسازی اداری بازسازی ساختمان اداری 1401 هیرادانا | road-housing

وضعیت ترافیکی در سه محور اصلی مازندران منتهی به پایتخت بیش از سایر محورها از ترافیک ادامه دار تعطیلات نیمه خرداد متاثر شده است و در حال حاضر نیز طبق گزارش پلیس راه ، شاهد حجم زیاد تردد در برخی مسیر هستیم و ترافکی خودرو در جاده ارتباطی هراز در زمان حاضر سنگین است.

وی از احتمال افزایش سفر به مازندران در آخرین روزهای هفته جاری خبر داد و از مسافران خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب با بیان اینکه محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اظهار داشت: تردد خودرو در جاده کندوان و آزاد راه تهران شمال عادی و روان است.