افزایش ابر و باران در بیشتر مناطق کشور/ ورود توده گرد و خاک از عراق به نوار غربی

در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و بخش هایی از مرکز ایران، وزش باد با احتمال خیزش گرد و خاک تشدید می‌شود. در این مدت خیزش گرد و خاک در کشورهای همسایه غربی پیش بینی می‌شود که انتقال آن به نوار غربی ایران دور از انتظار نیست.  

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز یکشنبه در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، نوار شرقی خوزستان و شمال غرب فارس افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود بیشینه شدت بارش در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان باشد.

چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و همچنین شمال فارس افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

در ۳ روز آینده انتظار می‌رود در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت باران در ارتفاعات هرمزگان رخ دهد. ‌

سه شنبه تا پنجشنبه با افزایش سرعت باد در نواحی شرق کشور، رخداد طوفان شن و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

امروز و فردا تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود. در ۵ روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر سه شنبه تا پنج شنبه غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

  تعامل سازنده با همسایگان در سایه «دیپلماسی مهارت»

فردا و پس فردا در نوار شمالی کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، رگبار موقت خواهیم داشت که ممکن است گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد باشد.

برای تهران هم پیش بینی می‌شود امروز گاهی در مناطق جنوب و غرب استان، باد و گرد و خاک رخ دهد و روی ارتفاعات تهران احتمال بارش پراکنده همراه با رعد و برق وجود دارد. بیشینه دمای تهران امروز به ۳۷ درجه و کمینه دما ۲۸ درجه خواهد شد.



منبع