راه‌آهن محل حادثه قطار در طبس امشب بازگشایی می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم مدیریت بحران در صحنه افزود: در همان ساعت اولیه اعضای ستاد مدیریت بحران در صحنه حاضر شدند و اقدامات امدادرسانی انجام گرفت.

وی عنوان کرد: هم‌افزایی خوبی بین شورای مدیریت بحران شهرستان و استان وجود دارد و هماهنگی بین ۲ مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان یزد و خراسان جنوبی نیز قابل تقدیر است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۷ مصدوم این حادثه به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند و براساس آخرین آمار ۲۲ نفر جان باختند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از ۱۲ دستگاه آمبولانس در همان ساعت اولیه  به محل اعزام شد لذا در اسرع وقت تقریبا صحنه و محل حادثه از مصدومان و متوفیان خالی شد.

وی یادآور شد: قطار مسافربری مشهد – یزد حدود ساعت پنج و ۳۵ دقیقه صبح امروز در محلی بین طبس و یزد با مانعی برخورد و دچار حادثه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی نیز از صبح امروز به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.

قناعت گفت: اجساد، مجروحان و مصدومان هم در اسرع وقت به طبس منتقل شدند.

وی عنوان کرد: مسافرانی که آسیب ندیده بودند از طریق قطار فوق‌العاده به ایستگاه طبس برگردانده شدند و از آنجا با ۱۰ دستگاه اتوبوس به یزد منتقل شدند.

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

  پایش بیش از ۵۰ ساختمان در خوزستان از ابتدای امسال

“رستم قاسمی” وزیر راه و شهرسازی و “احمد وحیدی” وزیر کشور به همراه استاندار یزد ظهر امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد طبس شدند و سپس در محل حادثه حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، جواد قناعت عصر چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با حضور وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی در طبس برگزار شد اظهار داشت: پس از بازگشایی ریل تمامی برنامه‌های حرکت قطارها و مسافربری طبق روال گذشته انجام خواهد شد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.



منبع

وی با تاکید بر اینکه پزشکی قانونی مرجع اعلام آخرین آمار فوتی‌ها است گفت: امنیت اموال مسافران هم توسط نیروی انتظامی در همان ابتدای حادثه مورد توجه قرار گرفت.