راه اندازی موکب سازمان حج وزیارت در فرودگاه امام خمینی (ره) /انجام روزانه ۵۵ پرواز در ایام اربعین

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، طبق اعلام سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ثبت نام در سامانه سماح شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین است و داشتن گذرنامه و تزریق ۲ دُز واکسن یادآور دیگر مدارک مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مجله خبری راه و ساختمان از سازمان حج وزیارت؛ مهران فرشید مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) دیدار و گفتگو کردند.
دو طرف در خصوص موضوعات مرتبط با خدمت رسانی هرچه بهتر به زایران اربعین حسینی گفتگو و رایزنی کردند. ضمن اینکه دو طرف در رابطه با برقراری موکب سازمان حج در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) گفتگو کردند و قرار شد زیرساخت های مدنظر در این زمینه فراهم آید.

وی تصریح کرد: زوار حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کند و باید نسبت به این امر اهتمام داشته باشند. داشتن گذرنامه رسمی، دیگر شرط برای زیارت عتبات عالیات است که حداقل ۶ ماه باید اعتبار داشته باشد. از این رو، درخواست داریم در فرصت باقی مانده کسانی که مهلت گذرنامه شأن کمتر از این میزان است، نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه اقدام کنند.

راه اندازی موکب سازمان حج وزیارت در فرودگاه امام خمینی (ره) /انجام روزانه ۵۵ پرواز در ایام اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین از آمادگی دولت ایران در فعال کردن مرز تمرچین و باشماق خبر داد و گفت: نظر دولت جمهوری اسلامی ایران بر این است که عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از این دو مرز هم برای زیارت عتبات عالیات استفاده کنند.

راه اندازی موکب سازمان حج وزیارت در فرودگاه امام خمینی (ره) /انجام روزانه ۵۵ پرواز در ایام اربعین

بر اساس اعلام ستاد اربعین، با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در اربعین ۲ سال گذشته، ستاد مرکزی اربعین پیش‌بینی کرده که بیش از ۵ میلیون ایرانی در ایام اربعین به زیارت امام حسین علیه‌الاسلام مشرف شوند.

  اضافه شدن ۱۴۱۵ کیلومتر راه روستایی به زیرساخت‌های جاده‌ای کشور



منبعچلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز در این دیدار گفت: روزانه ۵۰ تا ۵۵ پرواز اربعین از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) در مراسم اربعین امسال پیش بینی شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه به موضوع مدیریت جمعیت در مراسم اربعین امسال هم اشاره کرد و گفت: در این خصوص تلاش داریم با تقویت زیرساخت‌ها در مرزهای چهارگانه کشور و همچنین ایجاد سایبان و سایر اقدامات حفاظتی لازم، مدیریت بهینه داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین گفت: شرط سوم، تزریق ۲ دُز واکسن و همچنین برای کسانی که ۶ ماه از آخرین زمان تزریق واکسن‌شان گذشته است، باید دُز یادآور تزریق کنند و در این خصوص باید توجه داشت که سامانه “ایران من” به سامانه سماح متصل است.