سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیاردی دولت برای پروژه انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی دولت در اجرای این پروژه گفت: دولت با تخصیص اعتباری که در حوزه تامین آب انجام داده در جهاد آبرسانی پیشگام است.

سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیاردی دولت برای پروژه انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه گفت: برای عبور از بحران باید همه ارکان حاکمیت همدل و متحد شوند. خوشبختانه با اقدامات خوبی که انجام شده است در حوزه شرب، کمبود آب وجود نداشته و تنش آبی در شهرهایی که دچار این مشکل بودند برطرف شده است.

اتابک جعفری چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح آبرسانی به شهر ساوه از سدکوچری که در مجاورت کارگاه این پروژه ملی در منطقه سلفچگان برگزار شد، اظهار کرد: برای مدیریت منابع آبی در شرایط کم‌آبی به همدلی و هم افزایی بین بخشی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم موضوعی انکارناپذیر است، اظهار کرد: باید بپذیریم که در شرایط کمبود و تنش آبی قرار داریم و تغییر اقلیم و خشکسالی اتفاق افتاده و برنامه ریزی ها باید برای شرایط فعلی با اتخاذ سازوکار مناسب انجام شود.

رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه‌های شرقی کشور نیز گفت: سومین سال پیاپی است که در منطقه فلات مرکزی که استان مرکزی هم شامل آن می‌شود خشکسالی پیاپی داریم و این خشکسالی همه منابع آبی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار این پروژه از موفق ترین پیمانکاران اجرای پروژه در کشور است، گفت: کمبود آب شرب بلند مدت حدود ۵۰۰ هزار نفر با اجرای این طرح رفع خواهد شد که این نتیجه کار تیمی دولت و مجلس است.

  قیمت آپارتمان در پردیس ۲۵ درصد کاهش یافت

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402033120846/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DB%B2%DB%B5%DB%B0%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%87%D9%85-%D8%A2%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D9%88%D9%87

علی پوراحمد افزود: سالانه ۳۶ سانتیمتر افت سطح منابع آبی زیرزمینی استان مرکزی است و سالانه حدود ۵۰ میلیون متر مکعب کمبود مخزن در این استان به ثبت می‌رسد. مجموع کمبود مخازن استان نیز چهارمیلیارد متر مکعب است.

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی دولت در اجرای پروژه انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری گفت: دولت با تخصیص اعتباری که در حوزه تامین آب انجام داده در جهاد آبرسانی پیشگام است.

پور احمد با بیان اینکه طرح آبرسانی سد کوچری در استان های قم و مرکزی در بازه زمانی مقرر اجرایی خواهد شد، گفت: رویکرد وزارت نیرو تکمیل پروژه های نیمه تمام است و این طرح هم از طرح های مورد تاکید وزیر نیروست و در بازه زمانی مقرر با تامین اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

جعفری با اشاره به اجرای طرح آبرسانی از سد کوچری گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تامین نیاز آب ساوه و برخی روستاهای این شهرستان بخشی از آب روستاهای قم در مسیر انتقال آب تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سدهای کشور با کاهش حجم آب ذخیره شده مواجه هستند، گفت: باید بپذیریم که سال خشکی را پیش رو داریم و باید برای تامین و توزیع مناسب آب برنامه ریزی کرده و با فرهنگ سازی تلاش کنیم تا شرایط فعلی تنش آبی مدیریت شود.