صفحه اصلی هنرمعماری | road-housing

در بسیاری از تمدن‌های باستانی مانند مصر و بین‌النهرین، معماری و شهرسازی انعکاس تعامل مداوم مفاهیم الهی و ماوراء طبیعی بوده‌است و بسیاری از فرهنگ‌های باستانی به معماری متوسل می‌شدند تا به صورت نمادین قدرت سیاسی حاکم، نخبگان حاکم یا دولت خود را به نمایش بگذارند. نوآوران (نخبگان) ، متفکران ، هنرمندان ، معماران، مهندسان و کارشناسان و توسعه دهندگان شهر و خانه، علاقه مندان و … شهر نئوم NEOM، بزرگترین پروژه شهرسازی جهان که توسط کشور عربستان کلید خورده است از بلندپروانه ترین پروژه ها جهت ساخت شهرهایی که است به طور کامل با تکنولوژی روز ساخته و اداره خواهند شد. نام این شهر با گذراندن فیلتر های مختلفی مانند نه شرقی بودن و نه غربی بودن…

آشنایی با رول فرمینگ و کاربردهای آن

خدایان یونانی‌ها شخصیت یافته یک عنصر ویژه بودند یا به عنوان قهرمان شناخته شده بودند و هر شهر یا منطقه اولویت‌ها، مراسم و سنت‌های خود را داشت. معبد رایجترین و بهترین نوع شناخته شده معماری عمومی یونان است. معبد عملکرد یکسانی مانند کلیسای مدرن نداشت؛ زیرا منبر زیر آسمان باز در اراضی شهری یا در معبدی مقدس و قبل از معبد قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس به یک کار هنری تبدیل شد.

به همت دست اندرکاران و مخاطبان خود امروزه به عنوان مرجعی قابل قبول در گستره ادبیات مکتوب معماری، جایگاه مورد انتظار خویش را در سطح ملی به دست آورده است. ارائه تصویری از معماری و شهرسازی معاصر ایران، ارزشیابی و اهمیت میزان کیفی، افزایش نقش اجتماعی کارفرمایان مجله خبری ساختمان و سازندگان و … مسلما طرح ها و پلان های فاز یک، زیربنای همه ی مراحل بعدی می باشند. از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود.

  طراحی نمای ساختمان اداری چگونه است؟ دفتر طراحی معماری آریاز | road-housing

فراخوان ارسال آثار پنجمین دوره‌ی کتاب سال معماری معاصر ایران، 1401

طراحی خانه چوبی در موقعیت های جغرافیایی مناسب امروزه جایگزین ویلاهای لوکس مدرن و کلاسیک شده است.کلبه های چوبی جایگزین زیست محیطی و اقتصادی تری نسبت به خانه های ساخته شده از آجر و بتن سنتی هستند. چوب نه تنها بخشی از طبیعت است، بلکه استفاده از آن برای محیط زیست نیز مفید است. این خانه‌های چوبی از مواد طبیعی و غیرنفتی ساخته شده‌اند که قابل بازیافت و زیست تخریب‌پذیر هستند و همچنین اکولوژیک در نظر گرفته می‌شوند.چوب مورد استفاده در… ما همچنین تحقیقات پیش‌زمینه‌ای انجام می‌دهیم تا نحوه ارتباط سایت با منطقه اطراف، آب و هوا، مردم و مقرراتی که بر پروژه تأثیر می‌گذارد را بهتر درک کنیم. ما این مقررات را در یک سند خلاصه دنبال می کنیم و در صورت بروز سؤال با کارکنان برنامه ریزی شهری صحبت می کند.مشتریان باید انتظار داشته باشند که در این مرحله بسیار درگیر و آماده پاسخگویی به سوالات شخصی باشند.

  • طراحی فنی سازه، یک دید کلی از میزان هزینه‌ها و ظاهر و ساختار کلی سازه ساختمان ارائه می‌دهد.
  • ساختمان‌ها را می‌توان با توجه به عملکردشان به ساختمان‌های مذهبی، حکومتی، اقامتی، تولیدی، آموزشی، تفریحی و غیرو رده‌بندی کرد؛ ولی نمی‌توان به آسانی پذیرفت که شکل یک ساختمان بر اثر عمل‌کرد آن ساخته می‌شود.
  • مجموعه خط و خاک از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی در شهر مشهد آغاز کرد و هم اکنون با ارائه دقیق ترین نقشه های ساختمانی همراه با ضمانت اجرایی در خارج از شهر مشهد نیز فعالیت میکند.
  • پیشنهاد می شود در این گام کناره های نما نیز طراحی شود و همچنین مواردی مانند بخش قرار گیری داکت های مربوط به تاسیسات ساختمان نیز در طرح های معماری به نمایش گذاشته شود.
  تعاونی‌های خوش‌سابقه در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به‌کارگیری می‌شوند

طراحی نمای نئوکلاسیک در اواسط قرن هجدهم برای مقابله با سبک باروک و روکوکو به وجود آمد.این سبک برگرفته از پالادیان و معماری کلاسیک روم و یونان باستان بود. سبک روکوکو و باروک ،سبک های بودند که مملو از تجمل و عدم تقارن بودند، که تمرکز انها بیشتر بر روی تزیینات و جزئیات متنوع برای نما و دکوراسیون داخلی بود. به واسطه همین موضوع افراد بسیاری در صدد آن آمدند که در کنار ویژگی های سبک کلاسیک ویژگی های مدرنیته را…

http://arianarchitects.ir