فراهم‌سازی حداکثر امکانات رفاهی برای تماشاگران ایرانی در قطر

مباحث مرتبط به بازی‌های جام جهانی در قطر، تسهیل سفر، فراهم‌سازی حداکثر امکانات رفاهی برای تماشاگران ایرانی و عرضه صنایع دستی و محصولات ایرانی از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او در این سفر ضمن دیدار با نخست وزیر دولت قطر در جلسه با وزیر حمل و نقل این کشور شرکت کرد. در این جلسه نخست وزیر دولت قطر براساس تاکید امیر کشور خود بر توسعه و اهمیت روابط استراتژیک دو کشور تاکید کرد و خواستار آن شد این روابط در همه عرصه‌ها خصوصا در حوزه اقتصادی که منافع آن مرتبط با مردم است، گسترش یابد.

سازمان بنادر و دریانوردی پیش از این اعلام کرده بود که برای سفر دریایی به قطر شرکت کشتیرانی والفجر کشتی کاتاماران را آماده جابه‌جایی مسافر کرده است و همزمان دو فروند شناور کروز در بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و تا آبان‌ماه این سه شناور بزرگ آماده جابه‌جایی مسافران خواهند بود.

همچنین بخش دریایی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال آماده شده و پایانه مسافری بین‌المللی دریایی این بندر هم در آبان‌ماه سال جاری، آماده بهره‌برداری خواهد بود.



منبع

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، صبح پنجشنبه، ۲۸ مهرماه، در راس هیأتی متشکل از معاونان خود در حوزه‌های دریایی و هوایی وارد قطر شد.

در این سفر، جلسه دیگری به ریاست “جاسم بن سیف السلیطی” وزیر حمل و نقل قطر در محل وزارت حمل و نقل کشور قطر برگزار شد؛ در این جلسه وزرای تجارت، اقتصاد و ریاست قطر ایرویز و دیگر مسئولان مرتبط با حوزه توریسم، اقتصاد و حمل و نقل حضور یافتند و جنبه‌های مختلف همکاری میان دو کشور را بررسی کردند.

  جشنواره بزرگ دریایی بر روی عرشه ناو مکران برگزار خواهد شد