معماری از زمین تا آسمان “تحلیل ساختمان های بلند ایران و جهان” | road-housing

ستون های چند شاخه، به گونه ای طراحی شده اند که مانند درختان هستند و تکیه گاهی برای سازه می باشند. این سازه شامل سه سطح است که از یک مسیر منحنی شکل می باشد و توسط رمپ ها و پله های مختلفی به هم وصل می شوند. بالکن های مرکزی دارای صفحه های آجری هستند که شیب هایی در جهت های مخالف یکدیگر دارند و ظاهری مانند پرده های کشیده شده در نمای را ایجاد می کنند. این ساختمان شش طبقه در محله کهریزک و در جنوب غربی پایتخت که به سرعت درحال توسعه می باشد، واقع شده است که عمدتاً خانواده های کم درآمد ساکن آن هستند. همچنین این آجرکاری موج گونه دسترسی به سطوح بالایی ساختمان، جایی که ورودی بخش اداری است را فراهم می کند.

  • معمولاً درخشندگی رنگ‌های فام دار را در قیاس با رنگ‌های بیفام می‌سنجند.
  • استادیوم جام جهانی 2022 قطر توسط نورمن فاستر معمار و شرکا طراحی شد.
  • صفحات آجری زاویه دار، در فضای داخلی سایه می افکند و باوجود شکاف ها و سوراخ های موجود در متریال مورداستفاده، به تهویه فضاها، کمک می کند و ساکنان آن را از آب وهوای گرم و خشک شهر حفظ و نگهداری می کند.
  • این پروژه زمینه را برای نسل جدیدی از معماران جوان فراهم می کند تا در داخل و خارج از کشور کار پیدا کنند.

مهم ترین ویژگی این سبک طاق های نوک تیزی بود که بیشتر برای ساختن کلیساها از آن استفاده می شد. این سبک در کلیسای جامع، قلعه های اروپایی قرون وسطی، شهرداری ها، مناطق مسکونی راهب یا راهبه ها و خوابگاه های قرون وسطی به وفور دیده می شود. طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یک سبک است، که با پالت رنگی تک…

  ۹ هزار واحد در یک سال اخیر تسهیلات نوسازی مسکن دریافت کردند

اساسی ترین پارامترهای موثر در طراحی ساختمان مسکونی

اجرای پروژه‌های ساختمانی، فرایند بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌ها و انتخاب مسیری مشخص دارد. چنانچه تصمیم دارید ساختمان موردنظر خود را طراحی و اجرا کنید، بهتر است از همان ابتدا به فکر طراحی داخلی آن باشید و پروسه طراحی و اجرای بنای خود را طبق نقشه و پلان مشخصی پیش ببرید. طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است. حتی امروزه آثار معماریی مانند مجسمهٔ ابوالهول و اهرام جزو میراث فرهنگی یونسکو محسوب می‌شوند. از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست. این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت‌انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می‌کنند.

http://arianarchitects.ir

فرم رفت و برگشتی و موج مانند سقف شکلی آجدار و چشمگیر برای فضای درونی سقف تشکیل می دهد که سطحی مزانزینی را در بالاترین نقطه خود جای می دهد. این سازه به منظور این که با فضای عمومی این شهر ارتباط برقرار کند،طراحی شده است. همچنین مجله خبری ساختمان تحت تأثیر بسیاری از میادین عمومی شهر همدان قرار دارد که توسط بلوارهای بزرگ با یکدیگر در ارتباط هستند. آنلاین سازه اولین سامانه تخصصی مهندسی ساختمان و فروشگاه آهن آلات، با مجوز های فعالیت از سازمان های زیر می باشد.

مجله معماری و ساختمان

منظور از هندسه پارکینگ، اندازه، ارتفاع و شعاع چرخش خودرو در پارکینگ می‌باشد. علاوه بر این‌ها، پیکربندی‌ طراحی سطوح شیب‌دار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد. موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که در ادامه بیان شده است.

-نقشه مقطع ساختمان