نرخ عوارض فرودگاهی، هفت سال بدون تغییر مانده است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه طبق اساس‌نامه، امکان ساخت فرودگاه جدید وجود ندارد، اظهار داشت: کشور نیاز به ۵۵۰ فروند هواپیما دارد و فرودگاه‌ها را برای این ظرفیت آماده می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون چندین بار درخواست افزایش هزینه عوارض فرودگاهی بر روی بلیت هواپیما داده‌ایم آخرین افزایش عوارض فرودگاهی در سال ۹۴ بوده و تاکنون با وجود پیشنهادهای ارائه شده افزایش نداشته‌ که این افزایش قیمت، امسال در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص مطالبات از شرکت‌های هواپیمایی نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده همه ایرلاین‌ها بدهی خود را تقسیط یا صفر کرده‌اند، اما هنوز سه ایرلاین دیگر بدهکارند.

سیدی همچنین با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد، گفت: این پروژه تا یک ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

 به گزارش روز پنجشنبه مجله خبری راه و ساختمان از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، «حمیدرضا سیدی» افزود: ما پیشنهاد افزایش این نرخ به ۵ درصد در پروازهای داخلی و ۷ درصد در پروازهای خارجی را داده‌ایم.

به گفته وی هم اکنون فرودگاه مهرآباد ظرفیت ۱۵ میلیون مسافر را دارد که تا سال آینده این ‌رقم به ۱۸ میلیون مسافر می‌رسد. 

وی ادامه داد: نرخ عوارض فرودگاهی در حالی از هفت سال گذشته بدون تغییر مانده است که قیمت‌های بلیت هواپیما طی چند نوبت افزایش‌یافته است. علاوه بر این باتوجه‌به اینکه بخشی از خدمات به مسافران هوایی در ترمینال‌های فرودگاهی داده می‌شود، و هزینه‌های نگهداری از فرودگاه‌ها باتوجه‌به افزایش قیمت‌ها، بالا رفته است، لذا به نظر می‌رسد باید نقطه پایانی بر این عدم تغییر گذاشت و برای ارتقای خدمات فرودگاهی به مسافران، تعرفه آن را نیز افزایش داد.

  اجرای طرح راه آهن خراسان جنوبی در ۱۳ قطعه تعریف شده است



منبع