۳۵۰۰ پروژه راهداری در کشور فعال است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: کمتر شغلی وجود دارد که سرمایه‌گذار هم مال و هم جان خویش را در اختیار قرار دهد که در بخش حمل و نقل جاده‌ای درباره رانندگان ناوگان اتوبوسی صدق می‌کند.

وی افزود: پس از پایان سفرهای اربعین و تابستانه، راهداری زمستانه آغاز می‌شود و این چرخه بدون وقفه و تعطیلی ادامه دارد.

وی یاداور شد: سید حمیدرضا علم در ۱۱ سال مدیکلی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان خدمات ماندگار و ارزنده‌ای ارائه کرده و امید است که این خدمات در دوران خدمت مدیرکل جدید تداوم یابد.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در بدبینانه‌ترین حالت، نگهداری این میراث ملی ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که پارسال دارایی این سازمان حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان بود که چهار هزار میلیارد آن نیز صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

در پایان این آیین از تلاش‌های سید حمیدرضا علم قدردانی و عبدالکریم اخترشناس به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معرفی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: این تعامل موثر می‌تواند زمینه ساز موفقیت و پیشرفت استان باشد.

امانی اعلام کرد: به دنبال این هستیم تا کارکنانی که در این مسیر جان باختند را به عنوان شهدای خدمت معرفی کنیم.

                    



منبع

وی ادامه داد: با فعال کردن تحرکات با همسایه‌ها در دولت سیزدهم، سال گذشته ترانزیت کشور افزایش ۵۰ درصدی را تجربه کرده است و ۵۱۰ میلیون تن کالا در بخش حمل و نقل کشور جابه جا شد.

  نگاه آسیای میانه به طرح آبراهه «خزر - خلیج فارس»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این آیین گفت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در راه‌های استان بوشهر حاصل شده است اما تقویت بیشتر زیرساخت‌ها در این بخش نیازمند حمایت ویژه وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه راهداری هیچگاه تعطیل ندارد، ادامه داد: امسال همزمان با اوج سفرهای تابستانی سفر اربعین حسینی را داریم که در مجموع ۳۰ تا ۴۰ روز سفر است و پیش بینی شده است ۶ میلیون زائر به کربلا سفر کنند.

امانی با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد، افزود: ارزش این زیرساخت‌ها بیش از سه هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است و حفاظت مطلوب از آنها اهمیت بالایی دارد.

وی اعلام کرد: در این بخش سال گذشته ۱۴۰ میلیون مسافر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه جا شدند.

۳۵۰۰ پروژه راهداری در سطح کشور فعال است

امانی با بیان اینکه اقتصاد و ترانزیت همسو هستند، عنوان کرد: افزایش ترانزیت و جابه جایی بار در سال گذشته نشان‌دهنده رونق اقتصادی است.

وی افزود: بیش از ۷۸ درصد از حمل و نقل کشور روی جاده است و این نشان دهنده توفیق مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

اکبر پورات افزود: در زمان حاضر تعامل بسیار خوبی میان استانداری، نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر وجود دارد که می‌تواند در راستای کمک به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گام بردارد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، داریوش امانی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده های استان بوشهر اعلام کرد: این تعداد پروژه با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان فعال است و پیمانکاران بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش داشته‌اند که تلاش می‌شود مطالبات آنها به موقع پرداخت شود.

  روند اجرای طرح نهضت مسکن در فارس قابل قبول است

وی اظهار کرد: اگر فردی عاشق خدمت نباشد نمی‌تواند با دستان خالی در دمای منفی ۲۰ درجه و گرمای طاقت فرسا در امر نگهداشت جاده‌ها فعالیت کند و کارکنان این مجموعه در سراسر کشور از جان مایه می‌گذارند.

امانی ادامه داد: بر اساس شاخص جهانی، نگهداشت هر کیلومتر راه ۴ تا ۶ درصد از ارزش آن است و در این صورت اعتبار مورد نیاز برای حفاظت از راه‌های کشور ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که این اعتبار موجود نیست و مجموعه راهداری با همه توان برای نگهداری از این زیرساخت‌های مهم کشور کوشش می‌کند.