هفته آینده۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان محبوب حیدری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: کل ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن ۹۳ هزار ۴۹۲ نفر بوده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۳۷۸ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

حیدری با اشاره به بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر سال در اردبیل گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها شامل سایت داروپخش به تعداد۱۵۰ واحد و سایت اندیشه دو ۲۱۰ واحد با پیشرفت ۹۰ درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حیدری افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این مسیرها خواهیم بود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، هر سال ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی در استان اردبیل احداث می‌شود.

به گفته این مقام مسئول سایت کارگر با پیشرفت ۹۰ درصد و اندیشه یک نیز با ۸۰ درصد تا شهریور ماه امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه هفته آینده با حضور یکی از معاونین رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ۵۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره برداری می‌رسد، افزود: بخش‌هایی از مسیرهای ارتباطی اردبیل – مشگین شهر، رضی – امیرکندی و اردبیل – سرچم جزو ۵۲ کیلومتر بزرگراه قابل افتتاح و بهره‌برداری استان است که عملیات اجرایی آنها روبه اتمام بوده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای توسعه بزرگراه‌ها از ظرفیت ماده ۵۶ بودجه و فاینانس بانکی استفاده شده است، گفت: با همکاری بانک مسکن اعتبار پروژه جاده کلور – درام خلخال و با همکاری بانک صادرات اعتبار مورد نیاز پروژه بزرگراه اردبیل – سرچم تامین شده است.

  شرق کشور تبدیل به کارگاه سازندگی ریلی شده است



منبع

وی اظهار کرد: زمین مورد نیاز پروژه نهضت ملی مسکن در تمام شهرستان‌ها در بهترین مکان و نقطه شهر تامین شده و تنها در اردبیل مشکل تامین زمین وجود دارد که تا یک ماه آینده زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در اردبیل هم تامین می‌شود.