۹۹ درصد اعتبار بودجه ۱۴۰۰ پروژه‌های راه و شهرسازی مازندران جذب شد

نظری همچنین بر تاکید رئیس جمهور در سفر سال گذشته به استان و تاکید استاندار مازندران بر تکمیل پروژه های راهسازی و شهرسازی به عنوان محرک انجام پروژه ها اشاره کرد و گفت: این مسئله باعث شده است که در برخی از پروژه ها از چندین پیمانکار استفاده شود. 

طبق آخرین گزارش در مجموع حدود ۱۱۵ هزار و ۱۱۹ متقاضی در استان صلاحیت اولیه برای بهره‌مندی از تسهیلات و خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن را کسب کردند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۱۲۶ نفر سهم ۴۰۰ میلیون ریالی خودشان را برای خانه دار شدن پرداخت کرده‌اند.

دغدغه تامین زمین در غرب مازندران برای نهضت مسکن 

سیدمحمد نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان به منابع اعتباری استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: برخلاف ادوار گذشته، خوشبختانه با حمایت دولت و وزارت راه و شهرسازی تقریباً اعتبار بودجه ۱۴۰۰ در حوزه راهسازی و شهرسازی استان بطور کامل جذب و به پروژه ها تزریق شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران همچنین از متقاضیان نهضت ملی مسکن خواست تا سهم آورده خود را برای تسریع در روند پروژه به موقع واریز کرده تا مشمول جایگزینی نشوند. 

نظری در ادامه به شرایط اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در حوزه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن با دور نمای چهارساله سهم مازندران یکهزار و ۵۹ هکتار بود که به طور کامل تامین شده است منتهی در توازن و پخشایش اراضی دچار مشکل هستیم.

  چرخش فروشندگان مسکن به آگهی‌های سنتی
طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد که قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.   



منبع

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به ضرب العجل ۲ هفته ای استاندار مازندران برای برنامه ریزی شهرهای غربی استان در تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: استاندار و معاون عمرانی استان به طور مستقیم در این مسئله ورود کرده و به طور جد پیگیر هستند تا وعده دولت برای خانه دار شدن مردم مازندران محقق شود.

به گفته او، تمدید مهلت جذب اعبارات بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دولت و با همراهی مجلس، توانست فرصتی مناسبی باشد تا نهادهای اجرایی از جمله راه و شهرسازی مازندران جهت تامین حداکثری سهم اعتباری زمان داشته باشند و خوشبختانه از این فرصت بهترین استفاده شده است.

تکمیل سهم آورده متقاضیان ضامن سرعت پروژه های مسکن

به گفته وی برای هر دوره از واریز سهم آورده مدت زمان معینی مشخص شده است که در صورت عبور از این زمانبندی سهمیه متقاضی مشمول جایگزین خواهد شد. 

۹۹ درصد اعتبار بودجه ۱۴۰۰ پروژه‌های راه و شهرسازی مازندران جذب شد

به گفته او، پیش بینی می شود و تلاش ما این است که تا پایان سال در صورت تامین اعتبارات و مطلوب بودن شرایط حدود ۲۰۰ واحد مسکونی در استان تکمیل و تحویل متقاضیان شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران همچنین به رشد ۱۴۰ درصدی اعتبارات راه و شهرسازی در یکسال نخست دولت سیزدهم نسبت به سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برای سال ۱۴۰۱ نیز افزایش ۳۰ درصدی بودجه پیش بینی و پیشنهاد شده است که اطمینان داریم دولت با این مسئله موافقت خواهد کرد. 

  بهترین شهرهای ایران برای سرمایه‌گذاری ملکی

وی با بیان اینکه در شرق و مرکز استان خوشبختانه با مشکل خاصی برای تامین زمین مواجه نشده‌ایم ، افزود: بیشترین دغدغه ما در جغرافیای غرب استان از نوشهر تا رامسر است که به دلیل عرصه های طبیعی و جغرافیای خاص ب کمبود زمین مواجه هستیم که امیدواریم این مسئله تا هفته های آینده حل شود.

نظری به ارسال پیامک های واریزی اشاره کرد و گفت: از متقاضیان می خواهیم تا بر اساس پیامک های ارسال و در فرصت زمان تعیین شده وجه مورد نظر را واریز کنند. 

نظری خواستار همراهی هرچه بیشتر دستگاههای دولتی در تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن شد و ادامه داد: در حال حاضر پروژه های مسکن سازی در شهرهای آمل، بهشهر ، سوادکوه ، نکا و بابلسر آغاز شده و برخی نیز از مرحله اسکلت بندی عبور کرده اند.