بی‌اثر کردن تحریم‌ها در حوزه حمل‌ونقل هوایی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدامات اثرگذاری در بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای حوزه حمل و نقل هوایی انجام شده‌ است.

به گزارش ایسنا، سید کمال هادیان‌فر در آیین بهره‌برداری از هشت پروژه هوانوردی و زیربنایی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اظهار کرد: طی یک ماه گذشته که افتخار خدمت در این وزارتخانه را دارم، متوجه شدم که اقدامات بسیار اثر بخشی در این عرصه انجام شده‌است و البته صبح امروز با شرکت در جلسه‌ای که در سازمان هواپیمایی داشتم، متوجه شدم که اقدامات اثرگذاری در بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای حوزه حمل و نقل هوایی انجام شده‌است.

بی‌اثر کردن تحریم‌ها در حوزه حمل‌ونقل هوایی

طراحی سامانه‌های فرودگاهی توسط متخصصان داخلی

بدون کوچک‌ترین خلل روبه‌جلو قدم برمی‌داریم

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مولفه‌های صنعت هوایی ایمنی و امنیت است، افزود: این دو مولفه به وضوح مشخص است؛ در تمام حوزه‌های صنعت هوایی بدون کوچک‌ترین وابستگی در حال فعالیت هستیم. هرجا تحریم‌ها فروکش کرد به‌خاطر کار جهادی بود که تحریم‌ها بی‌اثر شد و امیدواریم به رضایت مردم از بخش هوایی با توسعه ناوگان، ارائه تسهیلات و… دست یابیم.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402111713096/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88%D9%86%D9%82%D9%84-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C

وی با بیان اینکه صفر تا ۱۰۰ این کار توسط متخصصان ایرانی عملیاتی شده که پنج میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته است، افزود: قیمت نرم‌افزار از یک شرکت هندی مستقر در امارات حدود ۱۱ میلیون دلار بود که ما توانستیم با حدود ۲۰ میلیارد تومان سیمیلاتور فرودگاه مهرآباد را طراحی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در حوزه حمل و نقل هوایی باید مورد توجه قرار گیرد، کلیدواژه‌ای به نام سرمایه اجتماعی است که مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد. باید در حوزه حمل و نقل هوایی، خدمات توسعه یابد و در بخش‌های مختلف و خدمات فرودگاهی و پروازی، برای قاعده‌پذیری این موضوع فرهنگ‌سازی شود تا هر کس بداند، برای حمل و نقل چه قدر هزینه پرداخت کند، ما نیز باید با ارائه خدمات مطلوب در این حوزه گام برداریم.

  زنگ تحویل مسکن ملی در زنجان با سفر رییس جمهور به صدا درمی‌آید

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرایط باید به‌گونه‌ای باشد تا بتوانیم به این سرمایه توجه کنیم. باید بتوانیم حوزه خدمات را در بخش‌های مختلف توسعه دهیم از زمان خرید فروش بلیت تا خدمات فرودگاهی. کسی که می خواهد از حمل و نقل استفاده کند باید بداند چقدر هزینه مادی و معنوی پرداخت کنند. خیلی از کشورها این کار را انجام می دهند که ما در این بخش‌ها ضعف داریم.

محمد محمدی‌بخش – رئیس سازمان هواپیمایی کشور – نیز  در این مراسم اظهار کرد: امروز به‌دلیل وجود شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان در حوزه‌های منابع مالی دارای موانعی هستیم و این موارد جزو تأثیرگذار ترین آثار در صنعت هوایی هستند اما بدون کوچک‌ترین خلل روبه‌جلو قدم برمی‌داریم. در شهریور و مهر سال ۱۴۰۰ تمام دنیا اذعان داشتند که بخش هوایی ایران با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد اما هم‌اکنون در اوج عزت و اقتدار با گام‌های بلند در حال ادامه حرکت‌های مؤثر هستند.

ابراهیم مرادی -مدیرکل فرودگاه مهرآباد- نیز با اشاره به افتتاح پروژه‌های فرودگاه مهرآباد گفت: یکی از پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود سیمولاتور (شبیه‌ساز) سه بعدی فرودگاه است، این اقدام دستور سال ۱۳۹۰ رییس وقت سازمان هواپیمایی بود که در آن زمان اعلام شد سیمولاتور فرودگاه مهرآباد استانداردهای بین المللی را ندارد.

همچنین رضا نخجوانی -مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران- در این مراسم گفت: امروز هشت پروژه در فرودگاه مهرآباد افتتاح می‌شود که سه پروژه آن یعنی نرم‌افزار آموزش کنترلرها و دو نرم‌افزار مرتبط با سامانه‌های فضای کشور توسط متخصصان فرودگاهی کشورمان تهیه و به مرحله اجرا رسیده است.

  افزایش امید برای بازگشت پول‌ها!