سیلاب‌های تابستانی امروز در ۶ استان تکرار خواهد شد

امروز همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، زنجان و همچنین در گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

آماده باش همه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هم‌وطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

سازمان هواشناسی برای روز پنجشنبه (۱۳ مرداد) در اغلب نقاط کشور جوی پایدار را پیش بینی کرده است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از سازمان هواشناسی، امروز در نیمه جنوبی و نیمه شرقی خوزستان، نیمه غربی و نیمه جنوبی کرمان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، نیمه غربی و نیمه جنوبی فارس و نیمه شرقی بوشهر بارش‌های رگباری ادامه دارد.

بر اساس این خبر از امروز تا سه‌شنبه در غرب و شمال غرب کشور گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.



منبع

روز سه‌شنبه (۱۱ مرداد) نیز بارندگی در مناطق مذکور کاهش می‌یابد و روز چهارشنبه در نوار شمالی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

برای فردا (دوشنبه) نیز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان، نوار شرقی خوزستان نیز این شرایط ادامه دارد.

آسمان پایتخت امروز نیمه‌ابری گاهی رگبار رعد و برق با وزش باد شدید خواهد بود و بیشینه و کمینه دما در تهران ۳۱ و ۱۹ درجه است.

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل‌و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده در این مناطق هشدار قرمز صادر کرد.

  رئیس جدید سازمان فنی وحرفه‌ای کشور منصوب شد