شرکت ملی صنایع مس ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-دیزما

شرکت ملی صنایع مس ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-دیزما یکی از رخدادهایی که در سال جهش تولید و به یمن دستاوردهای شرکت مس در سال جاری محقق شد قرار گرفتن شرکت مس در رده دومین شرکت بزرگ بورسی کشور به لحاظ ارزش مارکت است. شرکت مس به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فلز مس در کشور، در راستای توسعه سبد محصولات تولیدی، راهبردهای مختلفی را پی گرفته است که شامل بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای فاز 2 معدن میدوک، فاز 3 معدن سرچشمه و فاز 3 معدن سونگون و … ششمین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز ایران روز سه‌شنبه ۱۸ آبان با حمایت شرکت مس و با حضور پیشکسوتان و فعالان عرصه صنعت و معدن در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد. كاتد مس عمدتاً در كارخانه ریخته‫گری مجتمع مس سرچشمه مورد استفاده قرار می‫گیرد، اما گاهی ممكن است بر اساس وضعیت بازار، مستقیماً نیز به فروش برسد. شرکت مس با سرمایه‌گذاری مناسب اقدام به نوسازی و توسعه ظرفیت تولید اسید سولفوریک کرده و ظرفیت تولید این محصول را به بیش از ۱.۵ میلیون تن افزایش داده است. تیم فوتبال کارگران مجتمع مس سرچشمه در مسابقات کارگری شرکت‌های جهان در امارات با غلبه بر حریفان خود بر سکوی قهرمانی ایستاد.

امپراتوری مس در کسوف کامودیتی‌ها

علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همزمان با تحویل سال ۱۴۰۱ شمسی در مجتمع مس سرچشمه حضور یافت. اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با صدور پیامی، فرا رسیدن یازدهم اردیبهشت‌ماه روز «کار و کارگر» را به تمام کارگران به‌ویژه سخت‌کوشان صنعت مس تبریک گفت. در پی کسب مقام قهرمانی تیم فوتبال کارگری مس سرچشمه در مسابقات کارگری شرکت‌های جهان، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با صدور پیامی این پیروزی غرورآفرین را تبریک گفت. در پنجمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان یکی از مدیران برتر سال کشور انتخاب شد.

  آمادگی کشتیرانی برای توسعه حمل دریایی در مسیرهای آمریکای لاتین
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه از مصوب شدن طرح احداث جاده رابر-کرمان به طول 40 کیلومتر با حمایت غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس خبر داد. بهروز رحمتی از صعود افتخار آفرین ایران بر جایگاه پنجم رنکینگ جهانی ذخایر مس در سال تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین با همت سخت کوشان شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد. شرکت ملی صنایع مس ایران در سال مالی ۱۳۹۹ حدود ۲۷هزارمیلیارد تومان سود خالص کسب نمود و به یکی از سودآورترین شرکت‌های ایران بدل گشت. ظرفیت اسمی پالایشگاه مس سرچشمه، تولید 158 هزار تن كاتد در سال است كه با اجرای برنامه‫های فاز دوم توسعه، به 260 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

در راستای تاکیدات رییس هیات عامل ایمیدرو انجام شد؛

منطقه مس سرچشمه در فاصله ۱۸۰ کیلومتری غرب کرمان در ارتفاع تقریباً سه هزار متری از سطح دریا قرار دارد. کوه‌های بلند و بهم پیوسته آن در تمام طول سال زیر ضربه بادهای سرد و تولیدکننده ی عمده ی ظروف مسی توفنده تَن می‌شوید. در دامنه تپه‌ها و کوه‌های این منطقه نهرهای آب به رنگ زنگاری جاری است و در تپه‌های کم ارتفاع‌تر آثار کوره‌های باستانی ذوب مس هنوز بجای مانده است.

خبر خوش مدیرعامل شرکت مس به مردم آذربایجان؛

در مجمع عمومی شرکت مس گزارش حسابرسی صورت‌های مالی شرکت به صورت مقبولی مهر خورد و هیچ گونه بند حسابرسی نداشت و این نکته بسیار حائز اهمیتی است. فملی در گزارش ماهانه شهریورماه، از افزایش ۷۲درصدی فروش محصولات خود نسبت به ماه گذشته خبر داد و به درآمد هشت هزار و ۶۷۴ میلیاردتومانی دست یافت. در مسابقات جهانی وزنه برداری تاشکند ازبکستان، پرچم شرکت ملی مس در دستان امیر حقوقی ورزشکار تبریزی به اهتزاز درآمد. برای حرکت موتور توسعه صنعت مس و تبدیل این صنعت به یک توسعه‌دهنده در کشور و استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی به حمایت جدی مسئولین نیاز داریم. دکتر علی رستمی با حضور در کربلا از کاروان اعزامی شرکت مس و نحوه خدمات رسانی به زائران حرم سید الشهدا و شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی روز اربعین بازدید کرد.

  • از وظايف اين شركت، استخراج و بهره برداري از معادن مس، توليد محصولات پر عيار سنگ معدن و محصولات مسي نظير كاتد، اسلب، بيلت و مفتول هشت ميليمتري مي‫باشد.
  • یازدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران Minex ۲۰۲۲ با حضور شرکت ملی صنایع مس ایران آغاز به کار کرد.
  • حدود یک هفته از راه‌اندازی معاملات آتی کاتد مس گذشته، اقدامی که به نظر کارشناسان به افزایش شفافیت و توان برنامه‌ریزی صحیح در خصوص انجام معاملات مس می انجامد.
  • قرار است کارخانه‌ای با گنجایش ۲۰۰۰ تُن در سال ساخته شود که بازده آن به ۴۰۰۰ تُن پولک سکه در سال افزایش پذیر باشد.
  افزایش ۲ برابری پروازهای ایران و عمان