معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری​ هنر عمران | road-housing

مجله خبری ساختمان ‌مدرن غرب راهی بود برای جلو بردن فکر صنعتی‌سازی. معماری دوره قاجار پيش زمينه‌ای برای معماری‌ مدرن ايرانی شد. در هنر پست‌مدرن هجو کردن، پارودی، اغراق در کلیشه‌ها، کولاژ ساختن از سبک‌های مختلف و گوناگون بسیار جذاب است. یک معمار کلاسیک نیز، در تلاش است تا بناهای مشهور تاریخ را بازسازی نماید و این کار را در تناسب با روزگار فعالی و مقتضیات کنونی انجام دهد.

تنوع نیازهای مختلف بهره‌برداران(بیمار، همراه بیمار و کارمندان)، شرایط فیزیولوژیکی و حساسیت‌های ذهنی ایشان، اهمیت انتخاب روش مناسب مطالعه این کاربری را افزایش می‌دهد. هدف اصلی این پژوهش بررسی کیفیت محیط داخلی اتاق استراحت بیمار به منظور شناخت مهمترین شاخص کیفیت محیط داخلی تاثیرگذار بر رضایت کاربر و مقایسه شرایط محیطی با استانداردهای موجود در این زمینه است. در پژوهش حاضر از دو روش اندازه‌گیری میدانی داده‌های فیزیکی و پرسشنامه رضایتمندی کاربر، برای سنجش کیفیت محیط داخلی بیمارستان استفاده شده است. سنجش کیفیت محیط داخلی عموما با استفاده از 4 شاخصه‌ی اصلی حرارت، نور، صوت و کیفیت هوای داخلی مورد پژوهش قرار می‌گیرد.

‎معماری ایرانی ساختمان

هنرمندانی که شیشه‌های رنگین خلق می‌کنند از رنگ برای خلق چنان محیطی معنوی و اسرارآمیز استفاده می‌کردند تا اندیشه‌های پرستش کنندگان را بر دوش شاهین معنویت به پرواز درمی‌آورند. اثرات رنگ نه تنها از لحاظ بصری بلکه از جنبه‌های روان‌شناسی و روان شناختی نیز باید بررسی شوند. رنگ‌های درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یک الگو یا ردیفی منظم قرارگیرند از نظر بصری تأثیر بیشتری خواهند داشت. این نوع آرایش یک ساختار ساده را بر این رنگ‌ها حاکم می‌کند و در نتیجه یک مفهوم یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگ‌ها، منتقل خواهد کرد.

  • این مجموعه، اسناد ساخت و ساز است که طرح را به دستورالعمل‌ها و مشخصات فنی برای پیمانکاران و کارشناسان ساخت و ساز تبدیل می‌کند.
  • گشتاور سنج یا ترکمتر دریل، مکانیزم و قطعه ای بسیار کاربردی در ساختار پیچ گوشتی ها و دریل-پیچ گوشتی های برقی و شارژی است.
  • آنها نیازهای کارفرما را تفسیر می‌کنند، محل ساختمان و محیط اطراف را تجزیه و تحلیل می‌کنند، بودجه را در نظر می‌گیرند و طرحی را در این پارامترها خلق می‌کنند.
  کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل شد

اگر یک حیاط کوچک در خانه داشته باشید، این شانس را خواهید … تعمیرات تاسیسات به خصوص لوله کشی ساختمان علاوه بر هزینه ای که دارد باعث کلی دردسر هم … حتی گران ترین و زیبا ترین خانه ها با گذشت زمان فرسوده میشوند، لوله ها و اتصالات دچار مشکل میشود و ظاهر خانه دیگر جذاب … با شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا باید به فکر راهکاری برای گرم کردن خانه باشید. اگر آکواریوم بر روی پایه مناسب قرار گیرد هم ارتفاع بیشتری داشته و راحت تر دیده میشود و هم زیبا تر به نظر میرسد. در فصل زمستان و هوای سرد روشن نشدن اتومبیل یکی از مشکلاتی است که ممکن است پیش بیاید و کل روزتان را خراب کند.

http://arianarchitects.ir

آنچه امروز معماری بومی خوانده می‌شود، همچنان در اکثر نقاط جهان ادامه دارد. در حقیقت معماری بومی همان معماری است که مردم اکثر روزها در اطراف خود می‌بینند. عبدالله خان در حدود سال ۱۲۲۸ هجری قمری در کاخ سلیمانیه کرج دیوارنگاره‌ای از آغامحمدخان و فتحعلی‌شاه اجرا کرد که در سال‌های اخیر بازسازی و محافظت‌شده‌ است. عبدالله خان همچنین طراح مقبره سنگ مرمر فتحعلی شاه در قم بود. عبدالله خان نقاش باشی دهنوی سمیرمی معمارباشی و نقاش‌باشی دربار فتحعلی‌شاه و ناصرالدین شاه بود. او از نقاشان موردعلاقه فتحعلی‌شاه محسوب می‌شود که از او تک چهره می‌کشید.

‎سبک شناسی معماری ایرانی