نخستین طرح ایمن سازی تابلوهای پیام رسان جاده‌ای کشور در مشهد اجرا شد

وی ادامه داد: این طرح برای حفظ امنیت فیزیکی تجهیزات الکترونیکی از مواردی مانند سرقت و همچنین امنیت ارتباطی برای جلوگیری از هک اطلاعات و نشر اطلاعات روی تابلو از طریق هک سیستم اجرا شده است.

یوسف بنی‌اسدی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان افزود: طرح ایمن سازی برای نخستین بار روی تابلو پیام متغیر جاده مشهد- ملک آباد با همکاری پیمانکاران محلی به صورت آزمایشی در حال اجراست.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.



منبعبنی اسدی افزود: این نهاد با استفاده از ۳۲۶ سامانه نظارتی و اطلاع‌رسانی الکترونیک و کنترل از راه دور، جاده های اصلی استان خراسان رضوی را پایش می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت دهها دستگاه تردد شمار، دوربین نظارتی، سامانه ثبت تخلف سرعت و سامانه W.I.M (سامانه توزین ناوگان در حال حرکت)، ۱۲ تابلو پیام متغیر برای اعلان وضعیت جاده و سه سامانه اعلام سرعت لحظه‌ای خودرو و یک سامانه الکترونیک اعلام سرعت مجاز در استان فعال است.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: براساس سامانه به کارگیری شده در این طرح در صورت بازشدن در اتاقکهای تجهیزات، هشدار از طریق سامانه های ارتباطی به کاربران سازمان راهداری ارسال می شود.