کاربرد انواع باتری آشنایی با مزایا و معایب انواع باتری های صنعتی انتاکالا-مستر انرژی پلاس

کاربرد انواع باتری آشنایی با مزایا و معایب انواع باتری های صنعتی انتاکالا-مستر انرژی پلاس

از جمله خصوصیات باتری نیکل-کادمیوم می توان به امکان ذخیره سازی ولتاژ و شارژ الکترونیکی درون این باتری https://mrenergyplus.com/ ها اشاره نمود. علاوه بر این طول عمر این باتری ها بسیار بالاست و از نرخ تخلیه کامل نیز برخوردار می باشند. باتری های شارژی در دستگاه های مختلفی نظیر دوربین، ساعت های هوشمند، ریموت کنترل خودرو، ساعت و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

  • آن‌ها طول عمر بیشتری دارند و می‌توانند ۸۵ درصد از ظرفیت خود را پس از پنج سال ذخیره حفظ کنند، باتری‌های قلیایی کمتر نشت می‌کنند و در محدوده گسترده‌ای از دمای محیط می‌توانند کار کنند.
  • این اختراع، استفاده از باتری را بسیار آسان کرد، زیرا مشکل سرریز شدن و جهت استفاده در این نوع باتری وجود نداشت.
  • در این موارد هر چند امکان استفاده از باتریهای غیرقابل شارژ نیز وجود دارد ولی هزینه زیاد، کارایی کم و آلودگی محیط زیست را در پی خواهد داشت.
  • انتقال الکترون ها باعث تولید جریان الکتریکی در مدار الکتریکی می شود.
  • بستگی به شما دارد که کدام یک از این باتری‌ها را برای خود انتخاب می‌کنید.

ایراد اصلی باتری نیکل-کادمیوم که ممکن است بعداً باعث پایین آمدن ظرفیت باتری شود این است که اگر باتریِ دارای شارژِ اندک دوباره شارژ شود، ممکن است نقطه شارژ مجدد در حافظه باتری نگه داشته شود. این اتفاق باعث می‌‌شود که هنگام رسیدن شارژ باتری به آن نقطه، ولتاژ افت پیدا کند. معمولاً برای ذخیره انرژی خورشیدی از این باتری‌ها استفاده می‌‌شود، زیرا کیفیت باتری‌‌های سرب-اسید، آن‌ها را از سایر باتری‌‌ها متمایز می‌‌سازد. این باتری‌‌ها جریان زیادی تولید می‌‌کنند و در اتومبیل‌‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. در واقع، حدود 93 درصد سرب باتری برای بازیافت دوباره مورد استفاده قرار می‌‌گیرد تا باتری‌‌های سرب-اسید جدید ساخته شوند. این باتری به دلیل اینکه قابلیت شارژ شدن داشت، مورد توجه مردم قرار گرفت.

  قرار گرفتن ۱۰۰ سازه بالای ۱۲ طبقه روی گسل در پایتخت

۴) باتری قلمی و نیم قلمی

این باتری‌ها از مرحله تحقیق و توسعه (D&R) گذشته و و هم اکنون در مراحل اولیه تجاری شدن قرار دارند. تفاوت باتری‌های زینک – هوا با سایر باتری‌های قابل شارژ به این دلیل است که این باتری‌ها اکسیژن مورد نیاز برای فرآیند‌های شیمیایی که منجر به تولید الکتریسیته می‌شود را مستقیما از هوا استخراج می‌کنند. الکترود هوا در این باتری ها، در طی فرایند دشارژ (مصرف) اکسیژن را برای تولید جریان الکتریکی جذب می‌کند و طی فرآیند شارژ باتری اکسیژن را پس می‌دهد. از آنجایی که در هنگام تخلیه باتری از راه مصرف آن اکسیژن به داخل سلول آورده می‌شود نیازی به استفاده از اکسید کننده‌های سنگین فلزی نیست.

راهنمای خرید و معرفی انواع باتری

با این وجود باتری‌های اولیه ارزان، جمع و جور، آسان برای استفاده هستند و نسبت به باتری‌های ثانویه عمر طولانی تری دارند. باتری های این مدل یعنی نیکل متال هیدراید Ni-MH به نوعی نسخه و ورژن بهینه شده باتری نیکل کادمیوم هستند. در مقایسه با گروه قدیمی‌تر، این باتری‌ها از ظرفیت ذخیره سازی بیشتر اما تعداد بار شارژ کمتری برخوردارند.

سلول باتری بخشی است که در آن اختلاف پتانسیل پایه ­ای از واکنش­های شیمیایی مربوطه ایجاد می­شود. این نوع از باتری ها قبل از شارژ کردن انرژیی آنها باید کاملا تخلیه شود. در صورت استفاده نکردن از باتری نیز شارژ باتری باید خالی از شارژ نگه داری شود. در این نوع باتری، الکترودها از جنس روی و کربن بوده و الکترولیت آن خمیری از مواد اسیدی است. به‌طور کلی باتری‌ها به دو دسته قابل شارژ و غیرقابل شارژ تقسیم‌بندی می‌شوند. باتری‌های سامانه‌های حفاظتی، روشنایی، امنیتی و سامانه‌های کنترل که باید دارای عمر و پایداری بالایی باشند.

  اولویت‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳

تفاوت پیل های اولیه و ثانویه

کاتد در این باتری‌ها از جنس نقره اکسید و الکترولیت آن از جنس پتاسیم یا سدیم هیدروکسید است. از دیگر ویژگی‌های آن‌ها به آب‌بندی منحصر به‌فردشان اشاره می‌کنیم که در برابر نشت بسیار مقاوم است. همچنین چگالی بسیار بالایی دارند، اما کاربردشان بسیار محدودی است، زیرا نقره از فلزات گران‌قیمت محسوب می‌شود. این باتری در وسایل پزشکی، ابزارهای دقیق و ساعت‌های الکتریکی به کار می‌رود. این روزها در بسیاری از صنایع مدرن که محصولات خویش را با بهره گیری از جدیدترین دانش و تکنولوژی روز دنیا تولید می‌کنند شاهد استفاده از این باتری‌ها هستیم. از جمله مهم‌ترین کاربرد باتری لیتیوم یون می‌توان به لپ تاپ و گوشی‌های موبایل اشاره نمود که از این محصول به عنوان یکی از قدرتمندترین منابع شارژ استفاده می‌شود.